Precis. Sen laddar du ner bilderna från iCloud till mobilen så slipper du krångla med datorn.

Eller så laddar du ner iCloud till din datorn. Sen är det ganska så rakt fram.

https://support.apple.com/sv-se/HT204283

iCloud Drive är som dropbox eller Google drive. Du loggar in med samma Apple id som på telefonen, så får du fram allt som du har på mobilen. Sen är det bara att dra hem det du vill.

Redigerat:
Skärmdump med guide för iCloud-bildbibliotek på iPhone, steg-för-steg instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det jag ska välja på 3?
Har för mig att jag gjort så där men det händer inget...
Var hittar jag bilderna för att dra hem dom?

Okej. Är du inloggade på samma Apple id som på telefonen?

Jag håller själv på att ladda ner icloud på vår PC så jag kan hjälpa dig. Kommer ta foton under tiden.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Ladda ner iCloud.
Skärmdump av iCloud för Windows nedladdningssida på en ASUS bärbar dator.
Skapa konto

Installera
Skärmbild av iCloud-inställningsfönstret på en bärbar ASUS-dator.
Skapa konto

Logga in med SAMMA Apple id som du har bilderna på.
iCloud-inloggningsfönster på datorskärm med fält för Apple-ID och lösenord.
Skapa konto

Om du har tvåfaktorsautentisering så slå in koden.
Skärmdump visar iCloud-verifieringsfönster på en dator med ikoner och suddig bild av två personer i bakgrunden.
Skapa konto

Tryck på alternativ vid bilder. Se till så bilder är markerad.
Skärmdump av en iCloud-inställningsmeny i en dator med alternativet Bilder ikryssat.
Skapa konto

Markera dessa. Tryck sedan på klar.
Skärmdump av iClouds bildbiblioteksinställningar på en dator med alternativ för bildsynkronisering markerade.
Skapa konto

Sedan trycker du på Använd nere i högra hörnet.

Gå sedan in i utforskaren. Leta upp en mapp som heter ”iCloud-bilder”. Tryck på den.
Datorkomponent med iCloud-bilder öppet och alternativ för att hämta bilder och videor markerat.
Skapa konto

Tryck sedan på ”Hämta bilder och videor”.
Skärmbild av datorns utforskare med iCloud-bilder mapp markerad och fokus på "Hämta bilder och videor"-knappen.
Skapa konto

Sedan tryck på ok.
Skärmdump av iCloud-bilder med dialogruta som visar meddelandet "Ditt bild- och videobibliotek förbereds".
Skapa konto

Sen bara vänta tills det är klart. Kommer ta ett tag. Hör av dig om det inte funkar, så kan hi köra telefon support. ;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Jag startade upp vår PC för att testa.

[bild]

Får du fram en sådan ruta? Vilken iPhone är det?
Sådär gör jag också. Vanlig copy paste. Funkar på iPhone 4 -8 vad jag kan minnas.

MathiasS MathiasS skrev:
Sådär gör jag också. Vanlig copy paste. Funkar på iPhone 4 -8 vad jag kan minnas.
Ja, och vad jag vet finns iCloudbilderna på telefonen också.

JLyck JLyck skrev:
Ladda ner iCloud.
[bild]

Installera
[bild]

Logga in med SAMMA Apple id som du har bilderna på.
[bild]

Om du har tvåfaktorsautentisering så slå in koden.
[bild]

Tryck på alternativ vid bilder. Se till så bilder är markerad.
[bild]

Markera dessa. Tryck sedan på klar.
[bild]

Sedan trycker du på Använd nere i högra hörnet.

Gå sedan in i utforskaren. Leta upp en mapp som heter ”iCloud-bilder”. Tryck på den.
[bild]

Tryck sedan på ”Hämta bilder och videor”.
[bild]

Sedan tryck på ok.
[bild]

Sen bara vänta tills det är klart. Kommer ta ett tag. Hör av dig om det inte funkar, så kan hi köra telefon support. ;)
Ska prova strax å se om det funkar, 1000 tack så länge

Behövs inget iCloud. Koppla din iPhone till datorn med USB-sladd och tryck på "Tillåt" på telefonen när frågan dyker upp.
Därefter finns Apple-enheten i utforskaren. Leta upp bilderna och kopiera till extern disk... klart!

Dialogruta på skärm som frågar om tillåtelse att ge enheten tillgång till bilder och videor med alternativen "Tillåt" och "Tillåt inte".

Skärmdump som visar en Apple iPhone listad under "Portable Devices" i en dators filhanterare.

D DemolitionMan skrev:
Behövs inget iCloud. Koppla din iPhone till datorn med USB-sladd och tryck på "Tillåt" på telefonen när frågan dyker upp.
Därefter finns Apple-enheten i utforskaren. Leta upp bilderna och kopiera till extern disk... klart!

[bild]

[bild]
Men finns bildena i iCloud med då?
Börjar Misstänka att det är Olika appelid som spökar

nino nino skrev:
Men finns bildena i iCloud med då?
Börjar Misstänka att det är Olika appelid som spökar
Bilderna på iCloud. Finns dom på telefonen?

Kollade nu och ja det gör dom

nino nino skrev:
Kollade nu och ja det gör dom
Ja men gör som den första bilden jag skickade. I med USB sladden sen flytta över dom.

• Gilla
nino
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Appletelefoner går tyvärr inte att använda som 'vanliga' usb-enheter, utan man måste använda itunes-programmet på datorn.
Men frågan var väl hur man sparar ner (och tar bort) bilderna från molntjänsten?
Jo, det går bra med en Windows dator.

Om du har använt iCloud-bildbibliotek på din iPhone är det oftast så att bilderna skalas ner från originalstorlek i telefonen efter att de har laddats upp. Detta för att spara plats. Detta kan ske i flera steg beroende på hur mycke utrymme som finns kvar i telefonen. Originalen finns alltid i ditt iCloud. Tanken med iCloud-bildbibliotek är att man skall ha ett enda bildbibliotek som automatiskt säkerhetskopieras. Du behöver uppgradera till 50 GB (108:-/år) för att det skall funka i praktiken.

Om du kopierar direkt från telefonen i det här läget får du alltså inte originalstorleken på bilderna. Installera iCloud i din Windows-dator och gör som beskrivits ovan av @JLyck eller med hjälp av Apples supportartikel. Du skall alltså klicka i ”Ladda ner originalstorlek till din dator”. Det innebär att bilder du tar med din iPhone kommer att dyka upp i din dator i originalskick en liten stund efter att de har skapats.

• Gilla
Müssli och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.