Nu måste jag få lite hjälp...

Hur 17 för jag över/ tömmer icloud?
Tanten har ca 5gb bilder där som hon vill lägga på våran externa hårddisk men jag går bet...

Har dator med Windows iPhone och sladd
 
R
Går det inte att koppla in den till datorn och kolla "" Den här datorn " så kan den synas där
men du måste tillåta den att synas i telefonens meny
Jag har iof en Galaxy 7 och det går bra till Windows men måste tillåtas att synas för andra
 
Appletelefoner går tyvärr inte att använda som 'vanliga' usb-enheter, utan man måste använda itunes-programmet på datorn.
Men frågan var väl hur man sparar ner (och tar bort) bilderna från molntjänsten?
 
R
useless useless skrev:
Appletelefoner går tyvärr inte att använda som 'vanliga' usb-enheter, utan man måste använda itunes-programmet på datorn.
Men frågan var väl hur man sparar ner (och tar bort) bilderna från molntjänsten?
Därav vet jag intet :(:(
 
om du kan lista ut hur man gör på ett enkelt sätt säg till jag har samma problem.
Det enda sätt jag kommit på än så länge är att ladda hem dom en och en :mad:
En gissning är att apple gjort det omöjligt att ta hem bilderna för att man ska ge upp och köpa en ny iphone istället:sick:
 
MultiMan
Sist jag hade iPhone gick det inte på något enkelt sätt. En av anledningarna til att jag bytte till Huawei, som jag fortfarande gillar och köper nytt av. Så kan det gå när man begränsar sina användare för mycket.
 
Jag har studerat problemet lite också, men gav upp. Jag kom fram till att man skall kunna använda apples bildapp som jag tror att man bara kan ha på en Mac dator. Dottern har en Mac, men något gick fel, sedan hann jag inte studera mer om hur man gör.

Även i Windows kan man få upp alla bilderna och "selectade" mha. cntrl + A. Men jag har för mig att den sedan vid kopiering ändå frågar om varenda bild.
 
Apples prylar är ju såå användarvänliga...
 
På datorn kan du Installera ”iCloud for Windows”. Sen är det bara att flytta filerna.

Har du inget google-foto konto? Skaffa det annars för framtida bilder. Kostar gratis och har obegränsad lagringsmängd. Alla foton man tar med mobilerna sparas där automatiskt.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nu måste jag få lite hjälp...

Hur 17 för jag över/ tömmer icloud?
Tanten har ca 5gb bilder där som hon vill lägga på våran externa hårddisk men jag går bet...

Har dator med Windows iPhone och sladd
www.icloud.com
 
Jag har läst och jag har googlat och jag har laddat ner och jag har uppdaterat men inte fått det att funka...
Ska göra ett nytt försök ikväll, är det ingen som fått till det?
 
nino nino skrev:
Jag har läst och jag har googlat och jag har laddat ner och jag har uppdaterat men inte fått det att funka...
Ska göra ett nytt försök ikväll, är det ingen som fått till det?
Jag startade upp vår PC för att testa.

Autokör dialogruta på dator med alternativet "Apple iPhone" markerat för bild- och videoimport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får du fram en sådan ruta? Vilken iPhone är det?
 
P para skrev:
På datorn kan du Installera ”iCloud for Windows”. Sen är det bara att flytta filerna.

Har du inget google-foto konto? Skaffa det annars för framtida bilder. Kostar gratis och har obegränsad lagringsmängd. Alla foton man tar med mobilerna sparas där automatiskt.

Kan man flytta alla bilder i ett svep?
Eller bara en och en?
Är 2-3000 bilder
 
JLyck JLyck skrev:
Jag startade upp vår PC för att testa.

[bild]

Får du fram en sådan ruta? Vilken iPhone är det?
Iphone 6s, men det där är väl bara från själva telefonen? Inte från icloud?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.