Mikael_L
Jag hittade ett sådant här från Malmbergs
1890041n.jpg
Och det var ju rätt käckt så jag insåg att jag ville gärna placera ett av mina dubbla utomhusuttag på det viset, lodrätt.

Men nu tycker jag just detta inte var så särskilt vackert och aningens klunsigt i storleken så jag tänkte att det finns kanske fler märken som har dylika.
Tips!

Jag använder E 1885736 ELKO IP 44 dom kan man montera åt bägge hållen och bra kvalitet samt lättjobbade. Jag har provat det uttag du visade och jag köper inget fler, trots priset.
[h=2][/h]

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
elmont skrev:
Jag använder E 1885736 ELKO IP 44 dom kan man montera åt bägge hållen och bra kvalitet samt lättjobbade. Jag har provat det uttag du visade och jag köper inget fler, trots priset.
[h=2][/h]
Har den även knockout i botten för montering ovanpå rörutlopp?, så blir det ännu mer fantastiskt.

Ja :thumbup:

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Mikael_L
Jag beställde till sist de där ELKO E 1885736.
Foto4322.jpg
Jag hade redan tidigare tänkt att jag egentligen borde välja dessa, då jag vet att det är elektrikernas standardvara för utomhusbruk.
(Finns på clasohlsson också)
Och dessa uttag kommer nog bli ganska frekvent nyttjade, tråkigt då med dålig funktion.
Så nu har jag två st liggande här på bordet, som ska upp vilket år som helst.

Jag har något, tidigare inköpt, lågpris som jag sen kommer sätta upp på något ej iögonfallande annat ställe. Som dessutom troligen blir sällan använt. Men jag får väl se till att montera så det går att byta till Elko i värsta fall. ;)

Tack för förslaget iaf. :)

Du har redan handlat, men annars så har jag hittat ett helvitt på Hornbach som är "vertikalt" dvs där luckorna har öppningen nedåt. Det är fortfarande ganska stort dock. Bara ett tips. Annars skruvade jag just upp ett sådant du beställde horisontellt och det är ett smutt uttag, inte tu tal om den saken. Funkade bra att koppla vidare i det också.

Mikael_L
Ja dom är redan uppsatta nu.
Och fast det är så litet på utsidan var det föredömligt rymligt att jobba med inuti. Jag blev faktiskt förvånad. :)
Ett av uttagen är inkommande ett rörutlopp i väggen, men sen sytt vidare med EKLK. Det var ändå trevligt att jobba med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.