Hej. Bor i Hyresrätt och det sitter en fast installation vid duschen som gör mig rätt obekväm. Någon sorts strömbrytare.
Förmodligen installerad för bruk av tvättmaskin, vilket jag ej har för avsikt då det finns fullt duglig tvättstuga i huset.
Är denna ”okej” att ha där i duschen eller kan det vara rent av farligt?
Vet att IP44 är någon slags fukttålig klassificering men antar att allt som tätar börjar läcka med tiden.. och den ser rätt gammal ut..
borde jag ringa värden/fastighetsskötaren o be dem montera ned den?
Bifogar bilder.
Tack!
Förmodligen installerad för bruk av tvättmaskin, vilket jag ej har för avsikt då det finns fullt duglig tvättstuga i huset.
Är denna ”okej” att ha där i duschen eller kan det vara rent av farligt?
Vet att IP44 är någon slags fukttålig klassificering men antar att allt som tätar börjar läcka med tiden.. och den ser rätt gammal ut..
borde jag ringa värden/fastighetsskötaren o be dem montera ned den?
Bifogar bilder.
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Hej, förlåt om jag var otydlig, det är alltså inget draget till strömbrytaren i fråga, utan jag antar att den sitter där då någon föregående hyresgäst hade behov av el till någon form av tvättmaskin.A Emil_K skrev:
den får väl matning inifrån väggen Så den blev väl förmodligen installerad när badrummet renoverades 2001(tror jag).
Jag flyttade in 2018.
jag har inget proppskåp att tillgå utan det sitter ett sådant här i hallen; (bifogar bild)
Tack för att du tar dig tid!
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Tack, det är klart att det gjorde. Efter avstängning av säkring 11, 12 & 13 så lyser inte lampan på strömbrytaren längre. Känner mig något puckad och att jag borde klurat ut det själv, men det är ju lite sent och manär ju rätt seg i kolan.. Vad hade jag gjort utan er??A Emil_K skrev:
Tack !
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara