Jag flyttar snart till ett annat riktnummerområde men när jag frågade min internetleverantör om jag kunde behålla mitt telefonnummer så svarade han att det gick bra och att jag även kunde behålla riktnumret. Stämmer detta verkligen?
I så fall säger ju inte längre riknumret något om vart man bor. Ett 08-nummer kan nu gå till Göteborg och vice versa. Eller????
Någon som kan reda ut detta med Ip-telefoni och riktnummer?
I så fall säger ju inte längre riknumret något om vart man bor. Ett 08-nummer kan nu gå till Göteborg och vice versa. Eller????
Någon som kan reda ut detta med Ip-telefoni och riktnummer?
Ja, du kan behålla ditt telefonnummer. Det finns inte längre något krav på en koppling mellan riktnummer och ett visst geografiskt område. Att det sedan är så i de allra flesta fall är en annan sak.
Ni som har möjlighet att välja riktnummer tycker jag skall välja 0925, Lakaträsk, då det måste vara det svenska riktnummer som har minst antal abonnenter knutna till sig. Sist jag kollade i telefonkatalogen så rymdes området på ett uppslag. Jag har även för mig att hälften var jourhavande präst, tandläkare och så vidare.
Ni som har möjlighet att välja riktnummer tycker jag skall välja 0925, Lakaträsk, då det måste vara det svenska riktnummer som har minst antal abonnenter knutna till sig. Sist jag kollade i telefonkatalogen så rymdes området på ett uppslag. Jag har även för mig att hälften var jourhavande präst, tandläkare och så vidare.
Klicka här för att svara