Undrar om någon har här har erfarenhet utav Involars solelsprodukter.
Står i startgroparna att införskaffa en solelanläggning och hittade ett paket inkl allt på 1225Wp för strax under 26k (21,10:- Wp), och där varje panel har en egen microinverter istället för en enda inverter för alla paneler, känns som det är en bra lösning iaf det jag läst och sett om det systemet, men skadar ju inte att kolla efter andras erfarenheter.

YouTube klipp
http://www.youtube.com/watch?v=upXzhR9IwbQ

Panelen
http://www.ecokraft.se/s-class-professional-poly/215-0
Microinvertern
http://www.ecokraft.se/involar-mac250-mikroinverter/259-0

Loggningsmodul, 5000kr extra. Inte nödvändig men kul för för mig som gillar prylar =)
http://www.ecokraft.se/involar-egate-overvakningsmodul/300-0

Så vad tror ni om detta system för en som inte är allt för insatt än?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.