4 701 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Invansivt träd - är detta ett skott av gudaträd?
Ja, nu letade jag mera eftersom du nämnare lönnspirea. Verkligen allt matcha bättre med den. Ändå hör de också till invasiver växter trots att det finns att köpa på affären. Man rekommenderar att plantera i krukor eller begränsar hårt på tomten. Tack för svaret. De två växter liknar sig väldigt mycket, spridningen är detsamma som gudaträd. Kanske är det lite enklare att utrottna de. Så som jag läste behövs inte glufosat till rönnspirea, bara vanligt roundup. Lite lugnare är jag nu.
Visst är det rönnspirea. Gudaträd är ju ett träd och vedartad på ett annat sätt.M Missippin skrev:Ja, nu letade jag mera eftersom du nämnare lönnspirea. Verkligen allt matcha bättre med den. Ändå hör de också till invasiver växter trots att det finns att köpa på affären. Man rekommenderar att plantera i krukor eller begränsar hårt på tomten. Tack för svaret. De två växter liknar sig väldigt mycket, spridningen är detsamma som gudaträd. Kanske är det lite enklare att utrottna de. Så som jag läste behövs inte glufosat till rönnspirea, bara vanligt roundup. Lite lugnare är jag nu.
Lycka till med parksliden!
Klicka här för att svara