Boarean (eller om det är bruksarean eller om det är samma...) räknas på ytor som begränsas av:

Mät var på andravåningen du har 1.90 i takhöjd. Gå sedan 60 cm ut mot yttervägg. Den linjen som uppstår där är din bruksarea. På hus med lite högre väggliv brukar man komma till väggen innan man fått till 60 cm, vilket medför att bruksarean blir lika stor uppe som nere.

Det blev kanske ett otydligt svar, men - - blir ju + ;)
 
Din leverantör kanske menar golvyta.. mvh iw
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.