Hej på er, hur är det med tilläggsisolering invändigt med cellplast? Har en putsad kåk med timmer väggar och om ja sätter ett lager 30mm cellplast direkt mot innervägg och sedan osb+gips,behövs det luft spalt nånstans där emellan?
 
Spruta PU, eller kolla på SPU's skivor
 
huggan skrev:
Ingen luftspalt men använd inte cellplast. Brinner som bara den.

[länk]
Jotack jobbar som brandis så att de brinner de vet ja :-)
 
Spu skivor, var fasen köper man det??
 
SPU fanns på Beijers tidigare åtminstone.

//Ronnie
 
Finns fortfarande åt Beijers.be om ett bra pris bara... ;-)
 
Tack alla,tror dock de blir 45mm vanlig isolering i slutändan
 
Bra val
 
Lånar tråden.

Håller på att isolera en kallvind och funderar hur man gör på gaveln och dess vägg. Har kört luftspalt i taket men behöver man någon luftspalt när man bygger gavelväggen eller kan man skippa det helt?

Huset är tilläggsisolerat med tegel på utsidan om det gör någon skillnad.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.