1 669 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
invändig isolering
Hej på er, hur är det med tilläggsisolering invändigt med cellplast? Har en putsad kåk med timmer väggar och om ja sätter ett lager 30mm cellplast direkt mot innervägg och sedan osb+gips,behövs det luft spalt nånstans där emellan?
Lånar tråden.
Håller på att isolera en kallvind och funderar hur man gör på gaveln och dess vägg. Har kört luftspalt i taket men behöver man någon luftspalt när man bygger gavelväggen eller kan man skippa det helt?
Huset är tilläggsisolerat med tegel på utsidan om det gör någon skillnad.
Håller på att isolera en kallvind och funderar hur man gör på gaveln och dess vägg. Har kört luftspalt i taket men behöver man någon luftspalt när man bygger gavelväggen eller kan man skippa det helt?
Huset är tilläggsisolerat med tegel på utsidan om det gör någon skillnad.
Redigerat:
Klicka här för att svara