Hej! 👋
Jag är nybliven husägare och håller på att lära mig allt om renovering. Vi har ett 70-talshus där väggarna är uppbyggda så här: gips → svart papp → 2 cm luftspalt → tunn masonitskiva → isolering i regelstomme → luftspalt och sedan tegel
Jag funderar på att sätta 45x45 reglar cc60 utanpå befintlig gips, isolera, sen ångspärr + glespanel + ny gips.
Syftet är både att få bättre värme och kunna dra ny el med fler uttag.
👉 Min fråga: Är det rätt att sätta en ny ångspärr längst in bakom gipset, eller finns risk för kondens pga den gamla masoniten/pappen i väggen?
Jag tar gärna emot råd, tips eller erfarenheter från er som gjort liknande! 🙏