2 660 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Intyg för utfört badrumsarbete
Hej
Jag undrar om någon vet när det infördes krav på att ha intyg från auktoriserad kakelläggare?
Skall sälja vårt hus och vi har inga intyg då vi renoverade för 17 år sedan och inte fick några intyg vid tillfället för renoveringen.
Jag undrar om någon vet när det infördes krav på att ha intyg från auktoriserad kakelläggare?
Skall sälja vårt hus och vi har inga intyg då vi renoverade för 17 år sedan och inte fick några intyg vid tillfället för renoveringen.
Det finns inget sådant krav.
Ni måste inte visa något alls. Men det ser väl bra ut i prospektet om det finns.
Som sagts, det finns inga lagkrav eller andra krav att det ska vara några slags "certifierade" hantverkare som bygger/renoverar badrum eller lägger kakel. Du kan göra det själv om du vill. Däremot är det bra om man har fotografier eller liknande som visar hur det är byggt, men det är mest för försäkringsbolagets skull om man skulle råka få en fuktskada.
Mäklaren har helt fel. Du kanske ska byta mäklare till en som kan marknadsföra ditt hus på ett bättre sätt. Denna mäklare verkar ju väldigt negativ till ditt hus.
Mäklaren har helt fel. Du kanske ska byta mäklare till en som kan marknadsföra ditt hus på ett bättre sätt. Denna mäklare verkar ju väldigt negativ till ditt hus.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Låter som du borde anlita en annan mäklare.
Husägare
· Västerviks kommun
· 467 inlägg
Den mäklaren verkar okunnig och med ett sånt uttalande från denne tycker jag att den inte framstår som särskilt seriös. Jag skulle ha svårt för att ha förtroende för vederbörande och jag skulle anlita någon annan i en sån stor affär.
Klicka här för att svara