Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Intermittent styrning av eluttag

1. E
    Medlem · Staden vid sjön · 320 inlägg

EasyCash

Medlem
    Vad är det absolut enklaste och smidigaste sättet för att få ett eluttag att jobba intermittent?

På, 2 minuter. Av, 30 minuter. På, 2 minuter. Av, 30 minuter. Osv...

Har idag Plejd till det uttaget. Sätta ett sådant tidsschema manuellt i appen känns som att det kommer ta en stund...

2. Tomtom79
    Medlem · Skåne · 1 516 inlägg
    Kan du styra spänningen från centralen skulle jag sätta ett tidur där. Nästa fråga är väl egentligen om den ska göra detta dygnet runt alltid och med vilken last? Tänker på livslängden.

3. B
    Medlem · Västmanland · 2 603 inlägg

BSOD

Medlem
    • Laddar…
  4. Tomtom79
    Medlem · Skåne · 1 516 inlägg
    Hur länge håller såna puckar egentligen? Tänker en switch i halvtimmen är knappt 20 000 om året om den får gå så det kan ju bli lite påfrestande?

• Laddar…
  5. B

BSOD

Medlem
    Kan vara så att den inte håller mer än ett par år. Jag vet ju inte vilken last, eller om det är något relativt tillfälligt. En shelly kostar ju ungefär 150kr, så livslängden kanske inte behöver vara fantastiskt heller.

• Laddar…
  6. blackarrow
    Elektroniktokig · 4 618 inlägg
    Typ av last resistiv, induktiv/kapacitiv har stor betydelse.
    Lösning solid state relä

• Laddar…
  7. E
    Medlem · Staden vid sjön · 320 inlägg

EasyCash

Medlem
    Var köper man en sådan? Finns det som plug & play? Ser mycket intressant ut. Tack(y)

8. B

BSOD

Medlem
  9. R
    Medlem · 3 103 inlägg

RoAd

Medlem
    Det där fungerar inte. De två tajmrarna aktiveras inte av varandra. D.v.s. "Auto on" kommer inte aktiveras av "Auto off".

10. B

BSOD

Medlem
    Helt rätt! Jag testade bara att spara i appen, och fick inga felmeddelanden, så trodde det funkade.

Däremot så funkar det att sätta en scen som startar med intervall, och kombinerat in en automatiskt stopp xx sekunder efter scenen aktiverat shellyn. Testat på min shelly 1 pm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.