2 465 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Interimistiskt slutbesked, ej klar
Jag har ett interimistiskt slutbesked som går ut i september. Jag var helt övertygad om att jag inte behövde påbörja mitt badrum på övervåningen men upptäcker nu att det står med som restpunkt. Så jäkla dumt av mig såklart att inte ha koll på detta.
Jag hade ju tänkt vänta tills jag kunde ta rot på det och jag trodde inte det var ett krav att ha badrum på övervåning. Ekonomin finns inte rintigt för att få det klart heller.
Några tips på hur jag kan lösa detta? Kan man begära uppskov t ex?
Jag hade ju tänkt vänta tills jag kunde ta rot på det och jag trodde inte det var ett krav att ha badrum på övervåning. Ekonomin finns inte rintigt för att få det klart heller.
Ni skulle ha tagit bort badrummet från bygglovshandlingarna inför slutsamrådet. Jag vet inte om det är för sent att ändra nu, prata med kommunen och säg att ni ångrar er och inte tänker bygga badrum där uppe f.n.
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 539 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 539 inlägg
Nu är jag inte säker men det kan bli så att ditt bygglov blir ogiltigt om du inte färdigställer i tid. Du kommer alltså behöva söka ett nytt.C CrazyJoe skrev:Jag har ett interimistiskt slutbesked som går ut i september. Jag var helt övertygad om att jag inte behövde påbörja mitt badrum på övervåningen men upptäcker nu att det står med som restpunkt. Så jäkla dumt av mig såklart att inte ha koll på detta.
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 539 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 539 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad gäller kring interimistiskt slutbesked
Bygglov -
Bygga attefallstillägg utan startbesked på en utbyggnad med interimistiskt slutbesked, rivningskrav?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Interimistiskt Slutbesked. Vad betyder i detaljerna.
Lösvirke & Timmerhus -
Krav interimistiskt slutbesked
Frågor och svar om byggnation -
Tidsbestämt interimistiskt slutbesked
Bygglov