Det enda jag funderar på är om det samlas skräp där? Annars kan det väl inte vara vare sig bättre eller sämre än andra handtag.

Vi har IKEA´s Solär (tror jag att det heter) och vi är mycket nöjda med det. Lite svårt att öppna de integrerade kyl / frys men det avhjälptes genom ett par små tunna bläck.

Vi har kviks mano, jag tycker det är helt underbart med de rak snygga linjerna...

Det enda problemet är att vi har småbarn (15 månader) och det är lite jobbigt att man inte kan låsa skåpen från utsidan. Vi vill inte borra hål när det är för så kort tid som man behöver ha det stängt. Så det blir väldigt massa diskande av prylarna han plockar fram istället...

Gillar oxå integrerade handtag och håller som mest på att kolla vilka leverantörer som har dessa, det finns ju några stycken, men helst tror jag att vi vill ha med aliminiumlist och det verkar inte vara lika många som har. Gillar oxå de helt handtagslösa luckor och lådorna som man touchar för att de ska komma ut. Tänker att det kanske samlas mindre damm i dem.

Går de inte att göra dem barnsäkra som andra luckor alltså?

Jodå det går att barnsäkra. Vi har satt dit haspar inne i skåp och lådor. Man kan öppna lagom för att sticka in ett par fingrar och öppna haspen. Köptes på IKEA. Det ÄR lite frustrerande ibland men alternativet är inte bättre:-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.