3 496 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
inte nöjd med utfört arbete eller besiktningsmannen. Vad kan man göra?
Har av föreningen upphandlad entreprenad (medlemmarna betalar till föreningen) fått en balkong byggd och är inte nöjd med återställningsarbetet av innerväggar och lister. Har krävt besiktningsprotokoll, men inte fått det. Har dock fått info om att de åtgärdspunkter jag vill ha åtgärdade har ignorerats.
Bland annat är det som jag vill ha åtgärdat buktande väggar och lister som monterats på de buktande väggarna så att de lutar. Se bilder. Har sökt runt lite och hittat AMA regler som har toleranser för buktande väggar, men hittar inget om lutande lister och socklar.
Vad har man för möjligheter att reklamera/kräva åtgärd och hur går man tillväga?
Entreprenören säger att det inte går att göra något åt och att det är skevt i hela byggnaden (allt var rakt och fint innan de påbörjade arbetet) och projektledaren ignorerar mig och besiktningsmannen vet jag inget om.
Ett par bilder som jag tog när de höll på att jobba visar lite vilken nivå hantverkarna ligger på och förklarar varför väggen buktar och listerna skeva.
Bland annat är det som jag vill ha åtgärdat buktande väggar och lister som monterats på de buktande väggarna så att de lutar. Se bilder. Har sökt runt lite och hittat AMA regler som har toleranser för buktande väggar, men hittar inget om lutande lister och socklar.
Vad har man för möjligheter att reklamera/kräva åtgärd och hur går man tillväga?
Entreprenören säger att det inte går att göra något åt och att det är skevt i hela byggnaden (allt var rakt och fint innan de påbörjade arbetet) och projektledaren ignorerar mig och besiktningsmannen vet jag inget om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ett par bilder som jag tog när de höll på att jobba visar lite vilken nivå hantverkarna ligger på och förklarar varför väggen buktar och listerna skeva.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det där ser ju förjävligt ut.gipa skrev:Har av föreningen upphandlad entreprenad (medlemmarna betalar till föreningen) fått en balkong byggd och är inte nöjd med återställningsarbetet av innerväggar och lister. Har krävt besiktningsprotokoll, men inte fått det. Har dock fått info om att de åtgärdspunkter jag vill ha åtgärdade har ignorerats.
[bild][bild][bild][bild]
[bild][bild]
Hoppas dom skäms!
Bestrid fakturan.
Bestrid fakturan och håll inne rimligt med pengar. Det är ju klantnivå på utförandet. Hur är balkongen undrar man?
Och hantverkaren1 - det borde vara spöstraff på att citera sådär ..
Och hantverkaren1 - det borde vara spöstraff på att citera sådär ..
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Är du allvarlig? Tja det finns många skäl:hantverkare1 skrev:
1) Det gör tråden svårläst, då den blir onödigt lång.
2) Det gör tråden svårläst, då färre poster får plats på varje sida.
3) Det gör tråden onödigt trögladdad på mobiler/sega uppkopplingar.
4) Det tillför inget alls.
5) ..
Citera är ju bra om du vill kommentera något speciellt i posten. Till exempel
varvid man ser exakt vad i posten det var du ville kommentera. Om du kommenterar hela posten i sig, finns det ingen anledning att citera alls som jag ser det, utan du kan gott och väl bara posta i tråden. Alla vet ju vad TS skrev som startpost, eller hur? Att låta bilderna vara kvar i citatet är i stort sett alltid ett oskick tycker jag, möjligen skall det vara om man kommenterar just någon detalj i själva bilden.elpaco skrev:
Det var mina fem kronor om det, inte direkt Byggahus-regler, men netikett i allmänhet.
Klicka här för att svara