155 läst ·
3 svar
155 läst
3 svar
Inte fixa lister vid målning av tapetserad vägg
Ska anlita hyresvärdens måleri för att måla tapetserade väggar. Listerna är helt okej i mitt tycke. Väggarna ska målas i olika kulörer, ingen i vitt.
Frågan är om listerna också behöver målas? Är det värt 5000kr / rum totalt 15000kr? Hur illa blir det om listerna ej målas?
Hur har ni hemmafixare gjort och vad tycker ni om resultatet? Finns det t o m någon målare här?
Frågan är om listerna också behöver målas? Är det värt 5000kr / rum totalt 15000kr? Hur illa blir det om listerna ej målas?
Hur har ni hemmafixare gjort och vad tycker ni om resultatet? Finns det t o m någon målare här?
Normalt är att man fixar tak, snickerier och väggar på en och samma gång. Inte minst för att det "måste" göras i den ordningen. Men det är klart att det går att hoppa över snickerierna och/eller taket. Om man bara vill piffa upp på enklaste sätt, eller om det ändå är relativt nymålat och man bara vill byta färg på väggarna. Hur "illa" det blir är svårt att säga om man inte sett hur det ser ut.
Jag tycker att du har svaret i din fråga.A Andpett skrev:Ska anlita hyresvärdens måleri för att måla tapetserade väggar. Listerna är helt okej i mitt tycke. Väggarna ska målas i olika kulörer, ingen i vitt.
(Listerna är helt okej i mitt tycke)
Om du är nöjd med listerna är 15.000 kr definitivt för mycket.
Klicka här för att svara