4 247 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Intarsia
Enklast är att använda fanér i två (elelr flera) färger: man skär ut mönster i faneret och klistrar ihop det på ytan de ska vara på, sedan lackar man.
En annan variant är att skära bort material dirket i träet och klistra i bitar av annat trä, men det är mycket svårare.
Enkelt att googla fram en instruktion:
http://www.dinbyggare.se/communicate/artiklar/article.aspx?id=4982
En annan variant är att skära bort material dirket i träet och klistra i bitar av annat trä, men det är mycket svårare.
Enkelt att googla fram en instruktion:
http://www.dinbyggare.se/communicate/artiklar/article.aspx?id=4982
wood whisperer visar hur man kan göra
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=U3Q58SKDAEA&playnext=1&list=PL36536789CC7AEF56[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=U3Q58SKDAEA&playnext=1&list=PL36536789CC7AEF56[/ame]
Hejsan
Tack för tipsen, jag hade tänkt i solitt trä, så fräsningen kan vara ett alternativ, om jag kan dryfta mig till allt pilljobb, och framförallt få till bokstäerna, det kan ju bli en hel del pill.
Intressant lösning med lösågen, det gör ju det hela ganska smidigt, med faner.
Tack för tipsen, jag hade tänkt i solitt trä, så fräsningen kan vara ett alternativ, om jag kan dryfta mig till allt pilljobb, och framförallt få till bokstäerna, det kan ju bli en hel del pill.
Intressant lösning med lösågen, det gör ju det hela ganska smidigt, med faner.
När jag gjorde kompassrosen till båtbordet, så gjorde jag stjärnan först, la den på bordet, ritade av, fräste och stämde. Men det var juh jag det, rätt eller fel vet jag inte, men det funkade iaf.
http://www.byggahus.se/attachments/...ga-verk-till-allmaen-beskadan-20110705314.jpg
http://www.byggahus.se/attachments/...ga-verk-till-allmaen-beskadan-20110705314.jpg
Klicka här för att svara
