Byggahus.se
Det är dags för årets första seminarium på Sliparebacken!

Sliparebackens och Erika Kobayashi hälsar välkommen till heldagseminarium om intarsia lördagen den 18/1 kl 11! Varmt välkomna till oss i Lund!

Erika kommer att visa oss hur hon tänker kring och arbetar med intarsia. Det kommer att finns goda möjligheter till frågor och diskussioner. Seminariet kommer i första hand att rikta sig till dig som aldrig har arbetat med intarsia tidigare.

Erika är möbelsnickare från Japan som just nu är utbytesstudent på Capellagården på Öland. Vi träffade henne när hon spenderade ett par dagars skollov med att resa runt till olika snickerier för att lära sig mer! När jag såg hennes fina jobb med intarsia så kunde jag inte låta bli att fråga om hon ville komma och visa oss!


Seminarier kring diverse områden inom möbelsnickeri håller vi med jämna mellanrum. Vi har tex behandlat sicklar, tvingar&tvingande, handöverfräsning och tillsammans med Per Sonnerup har vi haft 3 seminarier om att bygga akustiska gitarrer för hand

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: https://www.youtube.com/watch?v=DB0GNEMVgjc

Seminariet är gratis, men platserna är begränsade, anmälan sker via post här i tråden. Seminariet kommer att hållas på svenska.

Välkomna!!

Intarsiaarbete som visar en blomranka i trä bredvid dess skiss på papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detaljerat intarsiaverk med blad- och blommönster i olika träslag inlagt i en ljus träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Intarsia-arbete med blommotiv i trä på slipat träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
nanowire och 15 till
  • Laddar…
Vet inte ens om jag vågar fråga om jag får åka hemma, inte efter att jag fick ok att köpa en hyvel..

Dessutom krockar det med sonens födelsedagskalas.. :(

Kommer det filmas?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vet inte ens om jag vågar fråga om jag får åka hemma, inte efter att jag fick ok att köpa en hyvel..

Dessutom krockar det med sonens födelsedagskalas.. :(

Kommer det filmas?
Ja, det blir filmning!
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 1 till
  • Laddar…
Oh! Det vill jag gärna lära mig mer om!

Kommer gärna!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Superroligt!
Skriv upp mig, tack!

//Ronnie
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Microkatten
Oj, så fint och intressant! Jag kommer gärna om jag får!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Kommer gärna!
Intarsia är som ett blankt vitt papper för mig. Spännande!
Dag
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Hemmakatten
Handgjort intarsiaskåp med geometriskt mönster och böjda ben, nyckelhål i materialet som liknar elfenben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett intarsiaskåp min morfar gjort. Bakom luckan finns tre fantastiskt fina intarsialådor med nyckelhål i elfenben?/ annat ben? Skåpet är lika fint från alla sidor.
 
  • Gilla
Karlia och 8 till
  • Laddar…
Trevligt
Jag kommer och tar sonen med mig (obs vuxen son)
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Jag kommer gärna på denna tillställning!
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Det låter som ett intressant seminarium om ett område som man inte har någon erfarenhet av. Men jag får tyvärr passa denna gången och istället bulla upp med popcorn och film vid ett lämpligare tillfälle. Ha så kul!

//Ulf
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Uppar denna! Nu närmar det sig, varmt välkomna!
 
Hur länge räknar vi med att hålla på? Och är det någon form av samkväm efteråt?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Hur länge räknar vi med att hålla på? Och är det någon form av samkväm efteråt?
Det är lite oklart hur lång tid det tar får jag erkänna, kanske i storleksordning 3h+lunch. Eventuellt finns det möjlighet för den som är intresserad att själv prova på efteråt.

Inget samkväm planerat denna gång, men det kommer snart fler tillfällen att ljuga o dricka öl:)
 
Var mest för att kunna planera lite hemma =)
Att prova på låter spännande!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.