C cpalm skrev:
[bild]

Så var det med det...
Haha klockrent, ska ta upp det när jag kontaktar dem

Krilleman
J J-banan skrev:
Haha klockrent, ska ta upp det när jag kontaktar dem
Ja fast du har ju redan skrivit på ett kontraktet som ger dom den rätten att skryta.
Vad tjänar det då till?

Du ligger i lä i detta fallet...

Du har ju redan frånskrivit dig rätten för denna ersättning.
Enligt deras (antagligen vattentäta kontrakt) som du signerat.

Granska alla avtal med luskam innan påskrift.
Det är det lättaste.

Och skulle något vara oklart, skriv inte på.
Enkelt kan man tycka...

Svårt i vissa fall när man är smått tvingad.

En annan fras för detta är: "Helt vanligt svensk bondförnuft"

Är något för bra för att vara sant så är det oftast så...

Var kritisk! 👍✅

Redigerat:
  • Gilla
Byggaren Bengt och 4 till
  • Laddar…
Givet bilden ovan och vad som står i kontraktet borde det väl gå att sätta dit dem för falsk marknadsföring?

• Gilla
Rob1000 och 4 till
  • Laddar…
Krilleman
J JSten skrev:
Givet bilden ovan och vad som står i kontraktet borde det väl gå att sätta dit dem för falsk marknadsföring?
Hur menar du då?

Definitivt ingen advokat, så kan mycket väl ha fel... Men, det jag menar är att om det gör stora uttalande på hemsidan att de endast tar betalt om de lyckas, men samtidigt utformar deras avtal så att de får betalt om de misslyckas, ja, då kan jag tycka att det är falsk marknadsföring.

• Gilla
JohanLun och 4 till
  • Laddar…
.. eller bedrägeri.

Krilleman
J jliljeha skrev:
.. eller bedrägeri.
Varför ingår man då det skriftliga avtalet att överlåta insurello att hantera detta?
Läser man inte alla parametrar INNAN påskrift?

Är något för bra för att vara sant så är det oftast så.

Vanligt svenskt bondförnuft verkar vara en utdöende art...

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Fast det borde rimligen vara bedrägligt att göra reklam på det viset och sedan teckna ett avtal som säger något helt annat. Det tror jag också det är, om jag ska vara ärlig.

• Gilla
Rob1000 och 5 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Jag skadade handen för ett år sedan, dum som jag va så anmälde jag till insurello istället för till mitt försäkringsbolag IF, jag anmälde alla kostnader för att sy samt medicin (antibiotika). Nu ett år senare så skulle jag ta bilder på mitt ärr och domen blev att jag inte kommer få ersättning och ärendet läggs ned. Jag tänkte att jag iallafall borde få ersättning för sjukhusvistelser och medicin så jag gör en anmälan till if. En dag senare får jag ett mejl från insurello att försäkringsbolaget ska betala ersättning och det skall gå via insurello och de tar drygt 30% av min ersättning.

Har de verkligen rätt att ta ersättning när de har lagt ned ärendet?
Det stämmer att de tar 30. % i avgift, och det ska du ha fått meddelande om. Jag anlitade också dem och de tog 30. % av den ersättning jag fick av försäkringsbolaget. De jobbar ju inte gratis.

U ullak40 skrev:
Det stämmer att de tar 30. % i avgift, och det ska du ha fått meddelande om. Jag anlitade också dem och de tog 30. % av den ersättning jag fick av försäkringsbolaget. De jobbar ju inte gratis.
Nej såklart jag förstår det men grejen är att de tog ersättning för något som jag anmälde till if och det var samma som jag anmälde till insurello

R Rickard.lj skrev:
Anmäl till dit försäkrings bolag istället då om du har meen och ärr . Insurelo är en skam . De tar bara folks pengar lika som att du kan gå via ditt försäkrings bolag . Men sen tar de väl bara en viss procent av beloppet som betalas ut av försäkrings bolaget
De tar alltid 30 % av beloppet du får.

J J-banan skrev:
Nej såklart jag förstår det men grejen är att de tog ersättning för något som jag anmälde till if och det var samma som jag anmälde till insurello
Insurello anmäler skadan till if (ditt förs.bolag), och sköter all kontakt med dem. Du behöver inte göra ngn anmälan till if, då du anlitat insurello art företräda dig i ärendet.
Att du fått avslag på ersättning har ju ingen betydelse, insurello har ju ändå jobbat och skött all kontakt med ditt försäkringsbolag.
Är ju ungefär som att anlita en advokat i ett mål och du förlorar, ska denne då jobba gratis för att du förlorade ?
Anmäler du skadan igen till If lär ju svaret bli samma, du får ingen ersättning, men kan du överklaga så gör det.
Du kan inte räkna med några stora belopp.
Bröt själv lårbenshalsen och har folksam.
Anlitade insurello.
Har ett 20 cm långt operationsärr ganska långt ner på låret, inte vackert.
Fick inte många kr för det, och inte heller för att benet är snett vilket påverkar ryggen.
Så räkna aldrig med några större summor utbetalda av ett försäkringsbolag.

Ha ha vilka jäkla bluffare! Insurello misslyckades alltså själva med att vidarebefordra dina uppgifter till IF och lägger ner ärendet? Men när du skickar in exakt samma uppgifter själv till IF godkänns skadan och du får ersättning? Och då vaknar Insurello och vill plötsligt få betalt för något de själva misslyckades med?!

Man får ju känslan att Insurello inte gjort ett skit utan bara lade ner ärendet direkt och väntade på att du skulle göra jobbet åt dem.

100% bluff och båg och lurendrejeri!

• Gilla
  • Älska
JohanLun och 8 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Insurello anmäler skadan till if (ditt förs.bolag), och sköter all kontakt med dem. Du behöver inte göra ngn anmälan till if, då du anlitat insurello art företräda dig i ärendet.
Det jag gjorde, de har alla kvitton och kostnader i ärendet. IF tyckte att ärrbildningen var för litet så de nekade att ge en ersättning pga det men insurello har MISSAT att anmäla alla kostnader till IF! Efter insurello lade ned ärendet så anmälde jag till IF alla kostnader och fick sedan mejl av insurello dagen efter mejl om nedlagt ärende att jag har en ersättning som väntar. Jag kontaktade if och de sa att insurello har INTE meddelat om några kostnader till dem.

Ett e-postmeddelande från Insurello om ett ärende där ärr bedöms för litet för ersättning. Text med försäkringsinformation och kontaktuppgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett e-postmeddelande från Insurello med ämnet "Hurra! Du har fått ersättning!", en uppmaning att logga in för att få pengar utbetalade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Som tur var så var det bara hundralappar och inte tusenlappar
Där har du såklart svaret.
Insurello lägger ner ditt ärende eftersom prognosen gäller en så pass låg ersättning att de sannolikt inte får igen sina kostnader att driva ärendet.

Men de tar gärna pengarna om någon annan driver anspråket, vilket sannolikt är lite finurligt formulerat i ditt avtal, lagom otydligt för att en lekman inte direkt ska göra kopplingen men tydligt nog att hävda sig rättsligt.

När grundkonceptet liknar något som skulle kunna drivas av ideella organisationer men nu i formen av kommersiell affärsidé är i regel där man hittar de fulaste fiskarna.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.