5 723 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Instruktionsbok Elu TGS 172 sökes
Var och hjälpte till med att röja i ett dödsbo idag och fick frågan om jag ville ha en såg som stod i källaren, Gick och kikade på den och såg då att det var en kombisåg Elu TGS 172 som verkade vara i fint skick, lite sågspån och klingan var lite rostig men inget som inte går att fixa.
Har gått och lurat ett tag på att köpa mig en byggsåg för lite lättare klyvjobb så jag är helt klart intresserad av den och har förstått att den verkar vara en vettig såg. Är den värd att ha? Visserligen kommer den inte kosta mig någonting.
Har i alla fall inte lyckats hitta någon instruktionsbok till den och undrar nu om någon kan tipsa om var jag kan finna en. På Dewalts hemsida fanns det ingen manual. Helst på svenska om det finns annars får engelska duga i nödfall.
Tack på förhand/Ola
Har gått och lurat ett tag på att köpa mig en byggsåg för lite lättare klyvjobb så jag är helt klart intresserad av den och har förstått att den verkar vara en vettig såg. Är den värd att ha? Visserligen kommer den inte kosta mig någonting.
Har i alla fall inte lyckats hitta någon instruktionsbok till den och undrar nu om någon kan tipsa om var jag kan finna en. På Dewalts hemsida fanns det ingen manual. Helst på svenska om det finns annars får engelska duga i nödfall.
Tack på förhand/Ola
Hittade en till en 173, skiljer inte så mycket, så lite vägledning kan du få i den. Sen finns det fina sprängskisser på
reservdelshemsidorna, kan säkert hjälpa till sista biten.
http://www.surreyhire.co.uk/docs/manual/M13801.pdf
reservdelshemsidorna, kan säkert hjälpa till sista biten.
http://www.surreyhire.co.uk/docs/manual/M13801.pdf
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ungefär såja, är liksom ingen mening att släppa hem något om det inte är nåt att ha. Den är ju inte helt lätt men inte jättetung heller.Mr Handyman skrev:
Den såg ut att vara i väldigt bra skick när jag tittade ordentligt, allt var med och var väldigt sparsamt använd fick jag reda på så jag tog med mig den efter att läst på lite mer om den och tyckte det var värt besväret. Har provat den lite snabb med och den funkade klockrent.phl skrev:
Fick en massa andra verktyg också, Libella 2000 med två 1800 mm skenor, ett MST 180, en Sigma kakelskärare och lite annat smått och gott bla en sån här vinkelmätarehttp://www.datawelder.com/satellite/survey/170033L/170033l.html. Kollade runt lite och hittade inte så mycket info om den, nån som kanske vet mer? Man får ha lite tur ibland och få en massa bra verktyg utan att behöva betala ett öre det hade hamnat på tippen annars.
Redigerat:
Klicka här för att svara