Så var dagen kommen! Frikylan är inkopplad och redo att sättas igång, men jag är osäker på hur jag ska ställa in cirkpumpen.

Frågan är om jag ska köra variabelt eller konstant differenstryck? Jag har en Wilo Stratos pico som pump. Kylbatteriet sitter i tilluften och en trevägsventil som styrs av ventaggregatet reglerar flödet av brine till batteriet. Jag tänker att trycket borde vara konstant, men bättre sade than sött så frågar nu er :)

I övrigt är det väl bara att ställa in höjd och köra igång, eller något annat jag bör tänka på? Förutom avslutning då.
 
H Hans G2 skrev:
Så var dagen kommen! Frikylan är inkopplad och redo att sättas igång, men jag är osäker på hur jag ska ställa in cirkpumpen.

Frågan är om jag ska köra variabelt eller konstant differenstryck? Jag har en Wilo Stratos pico som pump. Kylbatteriet sitter i tilluften och en trevägsventil som styrs av ventaggregatet reglerar flödet av brine till batteriet. Jag tänker att trycket borde vara konstant, men bättre sade than sött så frågar nu er :)

I övrigt är det väl bara att ställa in höjd och köra igång, eller något annat jag bör tänka på? Förutom avslutning då.
Hej!
Vad landade du i för detta sen? Variabelt eller konstant tryck på cirkulationspumpen?
 
E Emil12 skrev:
Hej!
Vad landade du i för detta sen? Variabelt eller konstant tryck på cirkulationspumpen?
Kylkretsar brukar man sträva efter att koppla konstant flöde via treväg så då lämpligt med konstant tryck eller för all del varvtal.
 
  • Gilla
Emil12
  • Laddar…
Minns inte på rak arm, men med 27 grader ute och 17 grader på tilluften jobbar den på bra och ger märkbar skillnad :)
 
  • Gilla
Emil12
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.