1 820 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Inställning IVT luft/vatten
Hoppas någon kan ge mig något råd, brottas med en IVT luft/vatten-pump som inte vill samarbeta. Värmesystemet vill absolut skicka ut 52-56 gradigt vatten i systemet när utetemperaturen är 7-8 grader. Det blir svinvarmt i huset. Vad jag än gör så blir det som bäst en temporär sänkning, efter någon eller några timmar (eller som mest någon dag) sticker temperaturen igen. Jag tycker jag har försökt med allt, från omstart och nollställning av fabriksvärden till att ställa precis alla värmeinställningar på den lägsta temperatur som går (inklusive värmekurva med V=10 grader och H=10 grader, dvs helt platt på lägsta inställning). Varmt i a f.
Någon som har någon fundering vad detta kan bero på? Vad göra åt det, känns dumt att gå omkring i shorts med fönstren öppna i november...
Någon som har någon fundering vad detta kan bero på? Vad göra åt det, känns dumt att gå omkring i shorts med fönstren öppna i november...
Klicka här för att svara
