Hoppas någon kan ge mig något råd, brottas med en IVT luft/vatten-pump som inte vill samarbeta. Värmesystemet vill absolut skicka ut 52-56 gradigt vatten i systemet när utetemperaturen är 7-8 grader. Det blir svinvarmt i huset. Vad jag än gör så blir det som bäst en temporär sänkning, efter någon eller några timmar (eller som mest någon dag) sticker temperaturen igen. Jag tycker jag har försökt med allt, från omstart och nollställning av fabriksvärden till att ställa precis alla värmeinställningar på den lägsta temperatur som går (inklusive värmekurva med V=10 grader och H=10 grader, dvs helt platt på lägsta inställning). Varmt i a f.

Någon som har någon fundering vad detta kan bero på? Vad göra åt det, känns dumt att gå omkring i shorts med fönstren öppna i november...
 
Kan vara fel på växelventilen så den tror den växlat över till varmvattenproduktion men värmevattnet går fortfarande ut i värmesystemet. Ganska vanligt fel.
 
Ja, växelventilerna är ett generalfel på dom där. Gå in på varmepumpsforum.com och sök på växelventil så får du många tips på hur du går vidare.
 
Tack för tipsen! Antar att det blir till att ringa en tekniker på måndag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.