Har du identifierat vilken givare det är, till vilken plint är den ansluten?
Kanske är det givare GT7.
OBS! Temperaturgivare GT7 ska alltid monteras
inuti tilluftskanalen. Se vidare sidan 15. GT7 är
ansluten på reläkortet
Kanske är det givare GT7.
OBS! Temperaturgivare GT7 ska alltid monteras
inuti tilluftskanalen. Se vidare sidan 15. GT7 är
ansluten på reläkortet
Tack igen, jag får öppna upp sedan när jag är färdig med installationen. Om det är G7, då borrar man bara ett hål vid tilluftskanalen, nära apparaten, eller någonstans på väg in (där det finns solid metall) gummit har en fläns som sluter tätt.E etompau skrev:
Ja det låter rimligt. Det är nog okritisk, bara det blir tätt i genomföringen så blir det säkert bra.1 1903 skrev:
Du verkar kunna det här, behövs fogmassa mellan spirorör och ex t-rör, så el kan man lita på gummiläppen t-rör, böjar osv? Jag har popnitat en del överföringar för att minera ev rörelse men tycker det känns rätt med gummit. Sedan ränshål, lite bondförnuft tänker jag.
Sorry, har ingen kompetens hur man installerar vent.anläggningar. Har bara allmän kunskap om elprylar osv.1 1903 skrev:
Du menar på väg ut väl?1 1903 skrev:
Den du håller i handen är GT7, den ska som de andra påpekat monteras inuti tilluftskanalen precis efter aggregatet (har du även värme/kylbatteri ska den vara monterad efter dessa också).
Jag skulle starta upp vårt aggregat igår, men det hände inte ett dugg när jag kopplade på strömmen.
Efter lite felsökning så är det förmodligen antennen som inte vill, den lyser inte och kan inte synka den mot fjärren.
Händer ingenting när jag håller inne resetknappen på antennen heller, däremot händer det saker när jag trycker på motsvarande knapp på reläkortet, men fjärren vill inte synka sig ändå.
Varför skriver jag detta undrar ni kanske, om någon skulle ha samma problem så finns det förevigat i denna tråden.
Normalt går aggregatet igång automatiskt efter strömbortfall, men om det varit borta förlänge så blir det stopp även när strömmen kommer tillbaka.
Gummitätningen ska räcka, men jag har sett många som dragit ett varv folietejp runt skarven efteråt. Skruva eller popnita (6st per skarv) gör man alltid.
Redigerat:
Klicka här för att svara