Hej,
Undrar om det är ok att installera en ventil 125mm, mellan fönstret och nock stocken. Det är 26 cm mellan nock stocken och fönstret. Är rädd att ventilen hamnar för när nock stocken och då påverka bärigheten.
Stockarna är 14 cm tjocka.
Undrar om det är ok att installera en ventil 125mm, mellan fönstret och nock stocken. Det är 26 cm mellan nock stocken och fönstret. Är rädd att ventilen hamnar för när nock stocken och då påverka bärigheten.
Stockarna är 14 cm tjocka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
F fribygg skrev:
För gör en jättelång historia kort, så bröt vi kontraktet med timmer firman när stomme och tak var klart 10 månader efter utlovat färdigt datum. Så dom vill vi inte prata med.F fribygg skrev:
Bilden är tagen på sov loftet där tanken är att sätta en ventil ovanför fönstret. Samt att ha en ventil på nedervåningen. Då borde väl ventilen sitta ovanför fönstret för att transportera ut varm/fuktig luft?Magnus E K skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 717 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 717 inlägg
Ja, om den är för frånluft är det bättre om den sitter högt. Jag trodde den skulle vara för tilluft.J Joaquim 111 skrev:
Jag skulle inte vilja ha det stora fönster hålet rakt under nockåsen, men jag är inte konstruktör utan amatör med viss vana av gamla timmerhus..
På ditt sovloft behöver du tillluft, frånluft sätter du i kök och hygienutrymme.
På ditt sovloft behöver du tillluft, frånluft sätter du i kök och hygienutrymme.
Klicka här för att svara