E
S Slangeen skrev:
Okej, så jag får inte utföra en fast installation av spis om jag förstår det rätt? Då måste någon med rätt behörighet göra det?

Är första årsmontör så lärling kanske är lite fel skrivet men om jag förstår det rätt så får jag inte endå?
Har du plockat ut B aukto risation?

Det är detta som gäller, eller högre för alla som vill installera i fast installation på fri tiden.

På arbets tid har du två saker. Sök upp ditt före tag på el säker hets verkets sida så ser du vad det får ut föra för el arbete.
Sen ber du att få ut sitt företags egen kontroll program. Då ser du vad du får ut föra för arbete.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Tja, han är väl onykter och har sannolikt inte klarat att ignorera mig.

Vi får hoppas att TS är medveten om att han inte får fastistallera spisen även om han kan, ellobbyn har verkligen lyckas när någon som rimligtvis har nödvändigkännedom inte får installera på fritiden men kan skickas att göra samma jobb på arbetstid hela nästa vecka helt lagligt.
En lärling får inte jobba självständigt med belysning eller kraft förrän tredje året så om han gör det på arbetstid finns det någon som övervakar och avsynar så det går rätt till.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.