tänke jag skulle installera en vattenburen radiator där det sitter en lekande mutter på.
På befintliga vattensystem, radiatorn har invändig gänga på 37 mm (mätt med skjutmått)
Idag köpte jag en bussning att förminska ner det så jag får på klämringskoppling,
Bussningarnas storlek 1 1/4" och en 1", men antingen är den för stor eller för liten, någon som vet vad det kan vara för storlek?
Tacksam för svar
På befintliga vattensystem, radiatorn har invändig gänga på 37 mm (mätt med skjutmått)
Idag köpte jag en bussning att förminska ner det så jag får på klämringskoppling,
Bussningarnas storlek 1 1/4" och en 1", men antingen är den för stor eller för liten, någon som vet vad det kan vara för storlek?
Tacksam för svar
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
En bild skulle hjälpa om du har?J Johan Hasse Hansson skrev:tänke jag skulle installera en vattenburen radiator där det sitter en lekande mutter på.
På befintliga vattensystem, radiatorn har invändig gänga på 37 mm (mätt med skjutmått)
Idag köpte jag en bussning att förminska ner det så jag får på klämringskoppling,
Bussningarnas storlek 1 1/4" och en 1", men antingen är den för stor eller för liten, någon som vet vad det kan vara för storlek?
Tacksam för svar![]()
Muttern ska går mot en termostatventil som https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-ventilhus-rak-20r/ eller en returkoppling eller returventil. Varför vet jag inte men just radiatorkopplings delar har M gängor.
Har du dimension på röret bakom?
Har du dimension på röret bakom?
Det är en 1 tums/G25 (33,25mm) radiatorkoppling du har.J Johan Hasse Hansson skrev:
Här är en ventil som skulle passa. https://www.vvsobygg.se/sortiment/v...foss-ventilhus-rak-med-nippel-och-mutter.html
Om ventilhuset inte passar mot din muttrar så leveras en nippel och muttrar med så du kunde gänga ut det gamla och in med det nya.
Behöver du inte termostaten så kunde du kör med en radiatorkoppling istället: https://www.vvsobadrum.se/reservdel...igt/radiatorkoppling-rak-utan-avstangning-gul
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
