Har köpt en taklampa på nätet. Dålig info hur man kopplar in den eller vilken typ av lampor man bör använda.
Vidare menas det
att man kan ha 60w lampa på varje arm eller gäller det för det totala antalet lampor (6 st) ?
Dessutom: kan man använda den lösning jag gjort för att koppla in lampan?
Se bifogade bilder.
Vidare menas det
att man kan ha 60w lampa på varje arm eller gäller det för det totala antalet lampor (6 st) ?
Dessutom: kan man använda den lösning jag gjort för att koppla in lampan?
Se bifogade bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Möjligheten till jordning finns då den sätts upp.U Uffe A skrev:
Bör i så fall kopplas med fast anslutning vilket fodrar en behörig elektriker
useless skrev:
Det där blir farligt. Syftet med lagstiftningen är inte att du kan koppla in den med stickpropp på ett felaktigt sätt för att slippa anlita elektriker. Då är det bättre att du kopplar in den fast, på ett korrekt sätt. Har du tagit bort någon prefabricerad plint?
Det borde inte vara några problem att ansluta den med stickpropp. Hur bra kontakt är det mellan skruven där jordledaren sitter och de andra skruvarna med tanke på att plåtkåpan ser lackad ut?
Angående lamporna så är det enklast att köra med LED så slipper du fundera på maxeffekten.
Angående lamporna så är det enklast att köra med LED så slipper du fundera på maxeffekten.
Klicka här för att svara
