L
Jag tänkte installera taklampa. Lampan saknar stickpropp så tänkte fixa en sådan för att sedan stoppa in stickproppen i taket . Av att bedöma bilderna, tänker jag rätt? Lampas kablar in i wago från ena hållet och den nya stickproppens kablar in i wago från andra hållet.

Till det viktigaste. Förutsatt att jag gör allt rätt, får jag själv göra detta trots att jag inte är elektriker? Hand som håller i avskalad lampsladd mot en vit lampskärm, papperkasse syns i bakgrunden på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takuttag med sladdar förberett för anslutning av taklampa.
Skapa konto
Vit lampkontakt med två exponerade kablar på ett bord, förberedd för installation av taklampa.
Skapa konto
Anslutningsklämma Wago 221, öppningsbar, för kabelanslutning 0,2-4 mm², visas mot vit bakgrund.
Skapa konto

L Lucas Widlund skrev:
Jag tänkte installera taklampa. Lampan saknar stickpropp så tänkte fixa en sådan för att sedan stoppa in stickproppen i taket . Av att bedöma bilderna, tänker jag rätt? Lampas kablar in i wago från ena hållet och den nya stickproppens kablar in i wago från andra hållet.

Till det viktigaste. Förutsatt att jag gör allt rätt, får jag själv göra detta trots att jag inte är elektriker?[bild][bild][bild][bild]
Japp du tänker rätt.
Och du får göra detta, om du vet vad du gör.

Jag håller med redarn, köp en kontakt och montera på istället.
(Man brukar få hjälp lättare om man gör en lite mer beskrivande frågeställning, t. ex "Hur kopplar jag in lampan?")

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.