Hej, hoppas någon härinne kan hjälpa mig!
Jag har köpt en duschhörna från Bauhaus och ska installera den men har två hinder framför mig:
- tre utanpåliggande rör
- en bit kakel från golvet upp längs väggen ca 5 cm
Hade en kompis kusin som arbetar med liknande över idag och han lyckades tyvärr inte utan det slutade med att han sågade bort för mycket av profilen så att den roterande cirkelformen längst ner/upp gick av så att det inte går att fästa glasdörren i profilen.
Svårt att förklara med titta gärna på bilderna och kom med tips, helst bilder eller video.
Jag har köpt en duschhörna från Bauhaus och ska installera den men har två hinder framför mig:
- tre utanpåliggande rör
- en bit kakel från golvet upp längs väggen ca 5 cm
Hade en kompis kusin som arbetar med liknande över idag och han lyckades tyvärr inte utan det slutade med att han sågade bort för mycket av profilen så att den roterande cirkelformen längst ner/upp gick av så att det inte går att fästa glasdörren i profilen.
Svårt att förklara med titta gärna på bilderna och kom med tips, helst bilder eller video.
GoC skrev:
Har redan beställt en ny för en stund sedan. Hur ska det se ut? Hittar bara massa bilder på nätet på utanpåliggande rör men inte med rör och kakel nere vid vägg/golv.
Skenan som skall sitta på väggen skall du noga markera vart rören skall ha plats. Markera varje rör i höjd från golv och avstånd från vägg på väggskenan. Borra ett hål, några Mm större än diametern på rören. Såga från ”ytterkanten” dvs den kant som inte skall sitta mot väggen in till hålen. Då får du tre uttagningar i väggskenan. Såga även ut väggskenan för den kakelplattan som sitter vid golvet.
men du måste vara mycket mer noggrann.
Du måste också ta loss ett par rörklammrar så att du försiktigt kan bryta ut rören från väggen så du kan få in väggskenan bakom rören.
Skenan för dörren gör du på samma vis som med väggskenan för att märka på och såga ut för rören.
Men det brukar ju finnas med monteringsanvisning i paketet.
men du måste vara mycket mer noggrann.
Du måste också ta loss ett par rörklammrar så att du försiktigt kan bryta ut rören från väggen så du kan få in väggskenan bakom rören.
Skenan för dörren gör du på samma vis som med väggskenan för att märka på och såga ut för rören.
Men det brukar ju finnas med monteringsanvisning i paketet.
Klicka här för att svara