Hej alla glada på bygga hus!
Har läst på forumet till och från men nu är det dags att göra mitt egna första inlägg.
Har läst de trådar som finns i ämnet att installera diskmaskin i befintligt kök och har lärt mig en hel del men har ett par specifika frågor jag ville bolla innan jag drar igång med arbetet.
Behöver köpa ny blandare osv vilket jsg är införstådd i. Det jag tänker att jag ska göra själv är att dra ut skåpet till vänster osv så att det endast behövs en rörmokare som installerar själva maskinen.
Vill slippa snickrar kostnaderna hehe
Så här ser det ut utifrån
Vill installera diskmaskinen där det vänstra skåpet är idag. Dubbelluckorna till höger är diskhon.
Vidvinkelkameran gör bilden lite konstig men det vänstra skåpet är ett 60 skåp och rent mått mässigt borde en fullstor diskmaskin gå in.
Det jag inte riktigt vet hur jag ska göra är med listen som ser fast spikad ut
Samt väggen i själva diskhoskåpet. Hur ska jag få slangar etc igenom väggen, se bilderna nedan
Försvinner ju en skåpvägg så att säga men det finns ju två
Behöver man typ sticksåga genom den väggen för att kunna dra slangar å sladdar?
Tack på förhand
/Småbarnsförälder på tight budget
Har läst på forumet till och från men nu är det dags att göra mitt egna första inlägg.
Har läst de trådar som finns i ämnet att installera diskmaskin i befintligt kök och har lärt mig en hel del men har ett par specifika frågor jag ville bolla innan jag drar igång med arbetet.
Behöver köpa ny blandare osv vilket jsg är införstådd i. Det jag tänker att jag ska göra själv är att dra ut skåpet till vänster osv så att det endast behövs en rörmokare som installerar själva maskinen.
Så här ser det ut utifrån
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill installera diskmaskinen där det vänstra skåpet är idag. Dubbelluckorna till höger är diskhon.
Vidvinkelkameran gör bilden lite konstig men det vänstra skåpet är ett 60 skåp och rent mått mässigt borde en fullstor diskmaskin gå in.
Det jag inte riktigt vet hur jag ska göra är med listen som ser fast spikad ut
Logga in
Skapa konto
Samt väggen i själva diskhoskåpet. Hur ska jag få slangar etc igenom väggen, se bilderna nedan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand
Är du säker på att du behöver ny blandare?Larzs0n skrev:
Hej alla glada på bygga hus!
Så här ser det ut utifrån [bild]
Det jag inte riktigt vet hur jag ska göra är med listen som ser fast spikad ut [bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Tack på förhand
Tycker mig se en tredje flexislang ner från blandaren. Sedan verkar du ha en vattenslang ansluten till där man normalt ansluter avloppet från diskmaskinen.. Du drar upp slantarna i utrymmet som finns i bakkant av skåpet vid eluttaget.
Om du behöver göra hål så är en hålsåg att föredra. Skåpen brukar inte alltid vara så lätta att dra ut, utan ibland får man bryta sönder dem på plats.
Listen på framsidan kan du antagligen bara såga av.
Sedan står skåpen på en sockel. Hur den är uppbyggd är lite olika. Men det ser du när du tagit bort skåpet.
Om du har otur så kan luckan ta väggen när du öppnar. Normalt så här man en distans på nån cm först
Klicka här för att svara