Alltså en tex ekrk eklk klamrad i tätskiket från uttag till fram under karet sen dosa av? Är det ens godkänt?
Min egna tanke va att sätta en dosa istället för uttag, 2 polig brytare i direkt anslutning. Byta gummikabeln till en längre o lägga den i självhäftande kabelkanal fram till brytare men jag ville se om någon annnan hade en annan/bättre idé.
Min egna tanke va att sätta en dosa istället för uttag, 2 polig brytare i direkt anslutning. Byta gummikabeln till en längre o lägga den i självhäftande kabelkanal fram till brytare men jag ville se om någon annnan hade en annan/bättre idé.
Redigerat:
Nej, läs elmonts inlägg igen. Du tar inte strömmen från uttaget i badrummet utan från ett rum bakom karet om det är möjligt. Då blir det en dold, snygg och godkänd installation.CHEMAS skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Jag tycker att din ide är så god som någon. Brytare eller stickpropp är liksom, dock lite beroende på om badet verkligen är avsett för stickpropp, och om det finns en dusch där också. Så för alla eventualiteter kan fast inkoppling uppfylla de allmänna elinstallationsreglerna bättre. En JFB krävs i vilket fall.CHEMAS skrev:Alltså en tex ekrk eklk klamrad i tätskiket från uttag till fram under karet sen dosa av? Är det ens godkänt?
Klicka här för att svara