Jag har en blandare med avstängning för vatten till diskmaskinen. Vid installation av ny diskmaskin så vissas det sig att trots att vattnet var avstängt på blandaren att det ändå rinner, dock med minskad styrka. Jag ska så småningom om byta bänken och blandare men fick som tips att men kan installera en ballofix på slangen till diskmaskinen, och således inte behöver köpa ny blandare.
Är detta en godkänd fackmana lösning? och är detta nått man vågar på sig själv? är relativt händig och förstår att jag måste stänga av vattnet i hela lägenheten under tiden arbetet pågår.