3 621 läst ·
27 svar
4k läst
27 svar
installation maga ma41
Hej jag har själv en maga 20 och det du menade var väl dessa [TABLE="align: center"]
[TR]
[TD]SP026
[/TD]
[TD]Keramik U
[/TD]
[TD]MA 40-49
[/TD]
[TD]1set
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD]1440
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
avståndet du pratade om påverkas absolut inte..
[TR]
[TD]SP026
[/TD]
[TD]Keramik U
[/TD]
[TD]MA 40-49
[/TD]
[TD]1set
[/TD]
[TD]

[/TD]
[TD]1440
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
avståndet du pratade om påverkas absolut inte..
Helt rätt det ska vara tätt mot taket och brännskålenemil_yttervik skrev:Hur ser det ut ovan din Skål när du ställer in den? har du mellanrum mellan taket å skålen? Jag hade ca två cm mellanrum till srgen i taket under munstycket, det tyckte min sotare såg fel ut så jag petade in en keramikplatta under så det ble tight mot taket. Enligt säljaren av pannan så ska det inte behövas och att påverkar inte funktionen att det är en glipa. Men som sagt så kör jag med keramik just under brännarskålen.
Ja så är det! Finns ju även ett prov/optimeringsförsök på detta. Hittar inte länken nu men försöken gjordes på en Solo Innova om jag inte minns fel? Minst oförbrända partiklar i rökgaserna var det när man tätade mellan förbrännarskål och tak.pr95 skrev:
Hej igen!
har kommit lite i mellan angående mätning av keramiken på min nya panna. pannan står för närvarande med luckorna mot en vägg så det är för tillfället lite svårt att komma åt att stoppa in keramiken, men jag återkommer då jag fått den på en bättre platts. för tilfället har jag fullt upp med att såga mig genom väggar och våningsplan för att komma upp med expansionsledningarna till vinden, mitt slutna kärl ska ut och hädan efter blir det öppen expansion.
har kommit lite i mellan angående mätning av keramiken på min nya panna. pannan står för närvarande med luckorna mot en vägg så det är för tillfället lite svårt att komma åt att stoppa in keramiken, men jag återkommer då jag fått den på en bättre platts. för tilfället har jag fullt upp med att såga mig genom väggar och våningsplan för att komma upp med expansionsledningarna till vinden, mitt slutna kärl ska ut och hädan efter blir det öppen expansion.
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
jo, det blev enligt naturlagarna till sist iaf. när jag valde att nyttja dom övre anslutningarna på ackarna så blev det högsta punkten på exp ledningen.
Hej igen!
nu har jag sent om sider kollat keramiken på min panna och även fast jag har en förhöjningspall som följde med är det en liten glipa i överkant. Har även premiäreldat i nya anläggningen i dag, måste säga att det var med lite skräckblandad förtjusning jag tände för första gången, det fick bli ca en halv panna så här första eldningen i fall att! men förutom en hel del luft i laddkretsen gick det odramatiskt och bra, det enda som inträffade var att säkerhetsventilen för varmvattnet ville droppa i perioder, är det normalt då man värmer upp första gången från 4 gradigt vatten eller kan det vara fabrikationsfel på ventilen? provade att lätta på den ett par gånger men den vill fortfarande droppa lite i bland.
nu har jag sent om sider kollat keramiken på min panna och även fast jag har en förhöjningspall som följde med är det en liten glipa i överkant. Har även premiäreldat i nya anläggningen i dag, måste säga att det var med lite skräckblandad förtjusning jag tände för första gången, det fick bli ca en halv panna så här första eldningen i fall att! men förutom en hel del luft i laddkretsen gick det odramatiskt och bra, det enda som inträffade var att säkerhetsventilen för varmvattnet ville droppa i perioder, är det normalt då man värmer upp första gången från 4 gradigt vatten eller kan det vara fabrikationsfel på ventilen? provade att lätta på den ett par gånger men den vill fortfarande droppa lite i bland.
Redigerat:
Den kommer droppa varje gång du eldar, det är normaltanjn skrev:Hej igen!
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Hos mig snorar det ingenting ur ventilen... Men jag har ganska överdimentionerat tryckkärl iofs.
Hade problem i början men det visade sig att förtrycket var typ en bar för högt..
Hade problem i början men det visade sig att förtrycket var typ en bar för högt..
Det är ventilen till tappvarmvattnet som vill droppa litet.Tryckkärlet är förpassat till skrothögen och nu är det öppet system i stället. jag kan inte påminna mig att jag sett någon el-beredare som stått och droppat, men i mitt fall kan det ju ha blivit lite extremt då hela beredaren var iskall.
Klicka här för att svara