7 871 läst ·
49 svar
8k läst
49 svar
Installation av vedpanna och tankar
Håller på med en liknande installation..... På grund av att rörmokare uteblev trots tidsbokning och överenskommelse via telefon kände jag mig tvungen att ta tag i installationen själv. Hade ju trots allt slängt ut den gamla pannan och sambo och 4 ungar tyckte att det var lite kallt under natten... Nu är jag nästan färdig med all rördragning och känner mig lite nervös inför att testköra. Så min undran är: Finns det kanske någon med erfarenhet och kunskap och bosatt i STO-regionen som skulle kunna tänka sig att lugna mina nerver inför premiäreldningen?
Jag tror Matss menar det ångtryck eller ångbubblor som bildas och kan ansamlas i rörkrökar etc. "Kokar" gör vattnet när dess ångtryck är lika med trycket som finns i dess omgivning, dvs i värmesystemet.
Huh jag blir bara mer och mer orolig för luft i mitt system som jag håller på och kröka ihop nu. Får nog lägga upp en ritning som jag tänkt mig så det inte är några general tabbar på den. Ska se om jag hinner med det i morgon. Nu är det läggdags för länge sedan.
Jo så är det helt säkert. I mitt förra system hade jag öppet men nu är det slutet. Jag får väl se om det fungerar vilket det gjort än så länge. Men det ska väl vara mest luftt i början så det är väl nu det ska krångla. Jag läste nu att automatluftare inte rekommenderas precis som du sa. För mig har det dock räckt till men får väl se om det börjar krångla. Eftersom jag kröker själv så är det väl bara att göra om ifall det blir problem.Matss skrev:
/Mats
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hjälp med installation av vedpanna
Ved, Pellets, Flis -
Vedpanna, acctankar, installation pris?
Ved, Pellets, Flis -
Installation av vedpanna och acktankar
Ved, Pellets, Flis -
Hej behöver schema, ev bilder för installation mellan vedpanna och acktankar