Vill dölja innerdelen av vattenutkastare så mycket som möjligt i mitt nybyggda hus badrum. Måste utkastarens insidan sticka ut synligt i badrummet så att slangen syns när den leds till närbelägna handfatskranen eller kan utkastarens insida komma ut MITT I innerväggen så att slangen leds dolt till samma handfatskranens slang.

Jocke F E Jocke F E skrev:
Vill dölja innerdelen av vattenutkastare så mycket som möjligt i mitt nybyggda hus badrum. Måste utkastarens insidan sticka ut synligt i badrummet så att slangen syns när den leds till närbelägna handfatskranen eller kan utkastarens insida komma ut MITT I innerväggen så att slangen leds dolt till samma handfatskranens slang.
Nej inga kopplingar få ske i dolt ej inspekterbart utrymme om man ska följa reglerna.

Skulle vara katastrof om det börja läcka.

Jocke F E Jocke F E skrev:
Absolut kan du dölja allt i väggen. Har själv förberett för att göra så. Men du kommer behöva en inspektionslucka vid utkastarens baksida

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.