1 213 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Installation av vattenutkastare
Vill dölja innerdelen av vattenutkastare så mycket som möjligt i mitt nybyggda hus badrum. Måste utkastarens insidan sticka ut synligt i badrummet så att slangen syns när den leds till närbelägna handfatskranen eller kan utkastarens insida komma ut MITT I innerväggen så att slangen leds dolt till samma handfatskranens slang.
Nej inga kopplingar få ske i dolt ej inspekterbart utrymme om man ska följa reglerna.Jocke F E skrev:
Vill dölja innerdelen av vattenutkastare så mycket som möjligt i mitt nybyggda hus badrum. Måste utkastarens insidan sticka ut synligt i badrummet så att slangen syns när den leds till närbelägna handfatskranen eller kan utkastarens insida komma ut MITT I innerväggen så att slangen leds dolt till samma handfatskranens slang.
Skulle vara katastrof om det börja läcka.
Då skulle man använt ett skåp för detta, https://golvvarmebutiken.se/vvs/for...MI2YLgvJDH8wIVmkaRBR2hpgIlEAQYAiABEgLEJPD_BwE
men det låter som det är för sent nu.
men det låter som det är för sent nu.
Absolut kan du dölja allt i väggen. Har själv förberett för att göra så. Men du kommer behöva en inspektionslucka vid utkastarens baksidaJocke F E skrev:
Klicka här för att svara