1 560 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Installation AC norra Stockholm
Hej, någon som vet vart jag skall vända mig för att få en komplett installation, utvändigt aggregat och tre fläktar (väggmodell) i min villa ? BLir lite väl varmt på övervåningen så jag har tre sovrum ca 15 kvm per styck som jag vill kunna kyla ned. Har redan vp för värmen, så denna kommer bara att gå några få sommardagar.
Har provat stt skicka efter offert på nätet, men förvänansvårt få som svarar - är det ingen som vill ta ett sådant här jobb ?
Har provat stt skicka efter offert på nätet, men förvänansvårt få som svarar - är det ingen som vill ta ett sådant här jobb ?
Multi-split modeller med flera innerdelar är ganska ovanligt, finns få leverantörer. Det blir också ett relativt omfattande installationsarbete, kanske kondenspumpar krävs och priset kan dra iväg. Jag vet ett sådant fall med en vindsvåning med fyra rum och tre innerdelar där byggfirman ville ha 130 tusen för att installera A/C. Ett alternativ är kanske att kontakta kylgrossisterna (Onninen, Dahl m.fl.) i norra Sthlm, fråga om multi-split och försöka få rekommendation på någon bra kylfirma.
Jag har en quadsplitt ståendes komplett med säkert 50m kylrör, 50m ekk fyra inneenheter 4 fjärrar och en uteenhet. Några år gammalt. suttit i 4 kontor o har gett bra med kyla. 2 prioriterade utgångar med extra kapacitet. nypriset har säkert legat på 50000:- något som är intressant? vet inte om jag orkar montera den själv. Gasen är recirkulerad i uteenheten så det e bara o vaccumsuga o hemma direkt 
Klicka här för att svara