Jag är på gång att isolera övervåningen på vårt nybyggda hus.
Vi har hittills bara inrett undervåningen och således anslutit f-luften för de rum som ligger här.
Nu skall jag sprutisolera övervåningen och kommer att lägga rören i utrymmet som blir isolerat.
Jag skall ha två st frånluftdon på övervåningen. 1st i vardagsrummet och 1st i badrummet.
Hur gör jag vid anslutningen av det befintliga systemet? Skall jag ta bort pluggningen i de rör som finns och ansluta nya rör till de platser som behöver f-luft på övervåningen och plugga dem tills rummrn börjar användas eller hur gör jag?
Skall jag stänga av frånluftvärmrpumprn när jag håller på med montaget med anledning av risk för obalans i systemet?

/Pajen

::)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.