23 286 läst ·
24 svar
23k läst
24 svar
inspirations bilder för fasad sökes
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
palman87 skrev:
Undrar om det inte är första gången jag sett att man gerat (snedsågat) de utvändiga fönsterfodren.
Har du gjort det själv eller är det en snickare som varit påhittig?
Så här brukar det väl se ut (ursäkta suddig bild!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är klart att du skall måla huset i en färg som ni gillar!berne88 skrev:
Men ett litet tips på vägen bara: Behåll den vita färgen på fönstren. Det gör mycket för ljuset inne.
Nu vet jag i och för sig inte vad rabarberröd är för kulör. Men låt fönstren vara vita!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Satt och tittade på bilden ett bra tag innan jag fattade vad det var som inte stämde.KnockOnWood skrev:
Jag kan ge dig lite exempel på olika fasader och färger jag har haft. Har dock varken valt panel eller färg själv. Men när jag nu kommer få välja själv kommer mitt hus vara rött och vitt med liggande panel, som sista bilden (inte mitt hus dock
). Sista bilder har dessutom liggande och stående panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Ne med alla trådar å div saker jag har gjort. Så kommer vi skit i att byta fasaden.
Vi kommer 2014 att:
Måla huset
Byta fönster
Bygga altan.
Sätta en mitten plåt på gavlarna
Sätta nya foder å stuprör/häng
Vi kommer 2014 att:
Måla huset
Byta fönster
Bygga altan.
Sätta en mitten plåt på gavlarna
Sätta nya foder å stuprör/häng
berne88 skrev:jag och sambon står för ett fasad byte i sommar, men vi vet inte riktigt hur vi vill ha det, om vi ska ha tex, herrgårdspanel,z-panel osv
liggandes eller stående.
Så jag skulle bli glad om ni kan gå ut och fota era hus.... så vi kan få lite insperation.
Det är ett ännu större plus om det är ett 40-tals hus.
Hoppas på många bilder nu
tack på hemsk mycket på förhand
Vilken tur att alla på forumet inte sprang ut och fotade sina hus åt dig dåberne88 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara


