Vill tanka ner bilder från telefonen. Hur gör jag? vill inte använda några molntjänster utan lägger dom på extern HD. Mycket reklam om en form av USB sticka man sätter i telefonen, sedan markera vilka bilder man vill hämta. Verka snabb o smidig. Sedan kan man då föra över via dator till extern HD. Någon som pröva detta USB? Eller hur gör ni? Va tidigare inte något problem med de äldre telefonerna. Har android.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 943 inlägg
Du kan ju koppla direkt i datorn, välja filöverföring och kopiera bilderna vart du vill?
Jag längtar inte tillbaks till tiden då molntjänster saknades. Om man inte vill förbruka eventuell mobildata kan de flesta mobiler konfigureras till att enbart ladda upp bilder över wifi.
Min mobil laddar upp bilderna i molnet och sedan kan jag titta på dem via plattan eller PC. Min PC laddar automatiskt ner bilderna på lokal lagringsmedia.
Min mobil laddar upp bilderna i molnet och sedan kan jag titta på dem via plattan eller PC. Min PC laddar automatiskt ner bilderna på lokal lagringsmedia.
Visst har det blivit en aning osmidigare än det varit tidigare. Men det enda jag behöver för att överföra filer från min telefon till en dator är en USB-kabel. Det är en android som är något år gammal. Vad har du för telefon och vad händer när du kopplar den i datorn? På min telefon måste man låsa upp den och välja "Överföra filer/Android Auto".
Samsung A53 det händer inget när jag kopplar den till datorn, kan bara se att den finns under den här datorn. Alltså ingen som prövat 4 i 1 USB-minne Pro? Vilket var min första fråga.A Avemo skrev:Visst har det blivit en aning osmidigare än det varit tidigare. Men det enda jag behöver för att överföra filer från min telefon till en dator är en USB-kabel. Det är en android som är något år gammal. Vad har du för telefon och vad händer när du kopplar den i datorn? På min telefon måste man låsa upp den och välja "Överföra filer/Android Auto".
Prova en annan usb-kabel. En del billiga kablar är inte fullkopplade så de funkar bara för laddning, inte dataöverföring.A arvid53 skrev:
Det är en säkerhetsinställning. Ändra i USB inställningarna från Charging till Mtp, File Transfer eller AutoA arvid53 skrev:
Bästa svaret
Lås upp telefonen först och sen koppla in USB-kabeln i telefonen. Därefter, dra ner menyn till vänster från toppen och välj "File Transfer" eller "Auto". Säkerhetsfunktioner som är införda sen ett tag.A arvid53 skrev:
Nej den har jag inte provat. Men eftersom min Samsung dyker upp på precis samma sätt under "den här datorn" och man kommer åt filerna först efter att ha ändrat en inställning i telefonen vilket alltså måste göras varje gång så tror jag att det går att göra så med din också.A arvid53 skrev: