Hej! Jag har ett litet problem med mitt badrumsprojekt. Jag bor i bostadsrätt (betonghus), där föreningen har anlitat ett företag att göra vissa åtgärder som krävs vid renovering av badrum. Närmare bestämt flytt av diverse rör samt flytt och byte av golvbrunn.

Vid hörnet i väggen där den kommande duschen kommer att vara finns en inspektionslucka för värmesystemet. Denna lucka går även att komma åt från andra sidan från vardagsrummet. Så då är det ju inga problem att sätta igen den från badrummets sida kan man tycka. Problemet är dock att rören sitter så nära luckan att det knappt går att bygga igen med något vettigt material.

Andra lägenheter har valt att lägga våtrumsmatta så de har helt enkelt spacklat igen luckan och lagt matta utanpå. Jag kommer att ha kakel som ytskikt, så jag kan inte med gott samvete lägga tätskikt på en tunn galvad plåt. Som man kan se på bifogad bild så handlar det om knappt 5mm fritt utrymme.

Jag pratade med rörfirman som påstod att de inte kunde göra något då rören är "stumma" och man skulle få "göra om allt". Något som inte syns på bilden är att det går rör parallellt med de synliga och att de sitter ihop, så det går inte bara lossa och vända pluggarna mot vardagsrummet.

Att montera skivor utanpå hela väggen är inget alternativ då jag inte kan offra utrymmet, samt tätskikt blir dyrare på skivmaterial.

Hjälp?

WP_20151013_15_26_12_Pro__highres.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.