Hej!
En månad sedan jag sist bloggade, och nu har det hänt en hel del, särskilt efter semestern den sista veckan.
Under semestern var vi in till Kakelproffsen i Falun flera vändor och gjorde klart vår kakel, klinkers och duschmöbel-beställning. Det blev cirka 30 lakan dyrare än standard men det är det värt! Bilder på badrummen kommer längre ner i detta blogginlägg.
I måndags kom snickaren och satte upp hela vårt kök exklusive vitvaror! Det såg ut precis som vi förväntat oss..

Se bild längre ner.
Målningsentreprenaden drog även den igång denna vecka och en hel del spackling krävs eftersom vi har valt vitmålade väggar (matt) i större delen av köket, hallen och vardagsrummet med undantag för en fondvägg som löper genom hall, vardagsrum och kök. Det blir också fondvägg med vitmålat i samtliga sovrum. Själva målningen och tapetseringen beräknas bli klar i slutet på nästa vecka.
Efter kontakt med Lampshopen i Falun (kanonaffär, rekommenderas) har vi inhandlat spot-skenor (5 + 4 + 3) och spotgrupper (3 + 4) till kök, vardagsrum och bägge badrum. Det kostade en spot-styver (hehe) jämfört med vad infällda skulle kostat och blir förmodligen minst lika bra.
Sedan så har jag påbörjat uppförandet av vårt JABO knutförråd om 15m2 som vi ska ha som kombinerat kallföråd och redskapsbod. Man klarar verkligen av saker som man inte trodde visade det sig för nu har jag kommit så långt som till takläggningen! Ofantligt kul projekt också även om man har ont lite varstans men det är bara nyttigt!

Bild på den kommer också längre ner.
Blott en månad kvar till inflytt nu och det börjar bli ofantligt spännande nu! Återkommer så snart jag kan med mer info och bilder.
Tack för titten!
/Jocke