Vad har jag fått i Brädhögen ?
Det mest aggressiva jag sett, storleken är närmare 3 cm än 2 !!!! Insekter i en brädhög, ca 3 cm stora, mörka och aggressiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ut som hästmyra
Brukar ge skador på träkonstruktioner i hus, vilket gör att de ibland kallas "Nordens termiter"

• Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
Stickan59 Stickan59 skrev:
Vad har jag fått i Brädhögen ?
Det mest aggressiva jag sett, storleken är närmare 3 cm än 2 !!!![bild]
[video]
Försök ta dö på skiten direkt. Inget du vill ha i närheten av huset iaf....

Jag bor helt intill en skog där det kryllar av Stock/Hästmyror. Varje vår börjar de använda vår källarvägg som motorväg. Ser bara några enstaka som troligtvis förvirrat sig in. Att försöka att ta livet av allihopa är nog svårt och inte heller något jag vill. Därför sätter jag ut en liten plåtdosa med "Myrr" mitt i vägen där de passerar upp på min grundmur. Efter någon vecka eller så är de borta. I närheten är de lika mycket myraktivitet som före min förgiftning av deras grannar. Så, kort och gott, att sprida gift för sakens skull ifall myrorna inte är i eller utanpå ditt hus är enligt min mening fel, för någon akut brist på gift i naturen finns inte.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Är virket blött? De brukar inte "äta" virke om det inte är blött. Det är därför man inte hör talas så mycket om angrepp på hus av dessa.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Kapar tråden ursäkta! Har dessa på min trapp. Är det någon fara för huset?

• Insekt med svart och gul kropp på en trätrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Helt ofarligt för huset.

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
B Bombus pratorum skrev:
Helt ofarligt för huset.
Tack för svar! Blir ju nojjig när man ser en sån video ovan😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.