;D Jag tackar för bra svar på min förra fråga!! ;D
Nu undrar jag om nån har någom erfarenhet av Landy vents insats rör ALPHA DS
har varit i kontakt med dom,
Dom var trevliga och lät proffsiga.

Har ingen erfarenhet av deras rör. Men enligt en bekant som jobbar på en seriös skorstensfirma som varit med i många år ska Westaflex vara överlägset bäst både vad gäller kvalitet och annat.

Dom har haft vissa problem med andra fabrikat tidigare och monterar nu endast Westaflex rör/slangar. Tyvärr kostar dom....men som så oftast får man vad man betalar för. Vet ej om dom säljer direkt till privatpersoner, men borde gå att köpa loss via någon firma.

/danso

Jag har använt båda fabrikaten, inget dåligt med någon av dom.
Sen några år kör vi alpha ds till allt (dvs allt som ska ha vanlig slang i sig..) och har inte haft några problem än. Landy vent har god service, westaflex är inte dåliga men inte lika bra som landy.

Ok, vet inte vilka fabrikat dom haft tidigare..inte heller exakt vilka problem dom haft heller. Men eftersom seriösa firmor lämnar 10års garanti även på arbetet så vill dom ha grejer som dom litar på...men det känner du väl till om du arbetar med skorstensrenovering på heltd?

Den mindre och lite oseriösa firman tar bra betalt dels pga. långa installationstider trots att dom använder billiga slangar/rör. Sedan hänvisar dom till 10års materialgaranti som tillverkaren ger. Lagom roligt när det sitter på plats i skorstenen, även för dom som "tjänat" massor på att själv installera, även om det i 90% av fallen inte blir några problem.

Även bryndskyddsteknikern som besiktigade mitt rör sa "med westaflex får du inga problem"

Men Landy är ju ett välrenomerat företag så jag tror nog att dom säljer prima varor :)

Edit: Kan väl tilläga att jag satte ett ovaltrör (185x125cm) som motsvarar ca:150 runtrör, inget som Landy hade..iallafall inte som lagerfört.
/danso

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.