Hej!

Finns det någon som kan tipsa lite för att beräkna vad ett vinsbygge kan kosta? Eftersom jag bor i en bostatsförening så måste jag nog köpa arbetskraft, tror inte de låter mig hacka hål i taket på egen hand o sätta fönsterkunpor osv(?) Finsnickeriet, isloering, dra elen osv kan jag göra själv.

Jag ränkar med att först fixa bygglov, sen köpa loss vinden, sen börjar det jag inte känner till.

Jag bor själv på 57m2 bara, så mitt vindsutrymme blir nog inte mer än max 15-16m2 i boyta, sen blir det kanske 20-35kvm biyta.
Frågan är om det är lönsamt att bygga vind på så litet ytrymme? Jag kan tänka mig hade jag haft större vind så hade jag fått ner kostnaden per kvadratmeter, alltså "best buy för pengarna"

Frågan är om det är lönt? Vilka pengar pratar vi om ifall en firma ska ta till sig jobbet? 100,000? 300,000?

- man ska göra litet hål i lyan upp till vinden, sätta en loftstege. Ev. regla på vinden, sätta luftspalt innan isoleringen, göra hål i tegeltaket o montera 2st tak-kupor eller ev. 2 takfönster. Resten kan jag nog göra.

oj... jag skulle nog inte inreda den vinden. Eller jo kanske.
Frågan är om det är värt att lägga pengarna på det? Jag tror att om det inte är större så klarar du nog mycket själv, mer än du tror! Du har ju pejling på regling,luftspalten osv. Allt kan man läsa sig till. Ta gärna kort och ladda upp!

Mvh
/
Thage

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.