Jag har några olika kattvindar som jag funderat på att använda som förvaringsutrymme. Men innan jag börjar trava in skit hade jag velat snygga till lite. (Vad jag funderar på är vad man kan göra utan att få problem längre fram, som fukt.)

Det är långt mellan reglarna i golvet så golvet bongnar när man går på det, hade velat lägga råspont sen laminat på det. Under golvet är det spån som isolering.

Väggen till vänster sitter det papp? på under är det nog lerklining. Vad gör pappen och vad kan man göra med väggen? gipsa eller panela?

Snedtaket hade jag velat panela men det kanske är dumt kanske bara dra på lite färg lättare att se om nått händer med taket och det regnar in.

Det här utrymmet är såklart ouppvärmt bortsett från spillvärme, under är det boyta resten av våningen är obebod.

Så vad säger ni vad kan man man göra med ytan?

Gammal kattvind med trägolv, lutande takbjälkar, synlig isolering och ouppvärmd boyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick du någon klarhet i detta? Vad gjorde du för att undvika fukt, om du är klar?

N Nybörjarnybyggare skrev:
Fick du någon klarhet i detta? Vad gjorde du för att undvika fukt, om du är klar?
Nä har låtit det vara som det är bara tomt utrymme.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.