K
Halloj

Har i dagarna beställt en caddy som skall inredas för verktyg.

Någon som har smarta fiffiga eller bara praktiska ideer, eller kanske lite inspirerande bilder?

Är intresserad av tex, vilket material skall man bygga i, hur skall man fästa hyllor och liknande i väggar/tak/golv? Ingen höjdare att dra plåtskruv genom bilen ut i friska luften :-)

Smarta förvaringslösningar, tex avloppsrör att ställa koben och liknande i.

Kommer att förvara ett 15 tal l-boxxar samt andra grejer såsom, skruv,spik, fog, vattenpass, andra lådor, mm mm

Alla tips uppskattas!

Såg i ett av discoverys bygg program en kille som hade byggt
ett extra golv uppe på det befintliga ca 15 cm så hade han en massa
lådor med prylar i som han kunde dra ut.
Hade ett par festo galningar på jobbet som hade utrustat hela bilen
för festos prylar tyvärr inga bilder men packat och organiserat va det ;-).

Mvh Putte

Har inte bilbesikningen eller någon annan instans nått att säga om saken också? Hur som helst går väl inte att bygga?

K
Glufsglufs skrev:
Har inte bilbesikningen eller någon annan instans nått att säga om saken också? Hur som helst går väl inte att bygga?
Ajaj, inte ens tänkt i dom banorna..

Någon som har koll?

Vad jag har hört får inte inredningen sitta fast monterad då bilens tjänstevikt förändras och inte längre överensstämmer med vad som står i pappren. Däremot ska det tydligen gå bra att fästa den permanent med spännband, då den går att ta bort utan verktyg. Det var iaf vad killarna på det lokala bostadsbolaget sa när jag frågade dem varför det hyllorna satt fast med remmar.

Jag tycker att du till en början med ska satsa på att montera skivor i hela skåpet. Dom finns att köpa färdiga men är tyvärr ganska dyra. Innan jag satte det i min fick jag erfara att det var väldigt lätt att göra fula märken från insidan.

• Gilla
1337
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Det finns ju en annan tråd om liknande samtalsämne... Kanske tips där...

Själv har jag byggt med 10-12mm plyfa och gles och kommer göra likadant när jag får min nya bil om någon vecka.
Smidigt och förhållandevis billigt och det går ganska bra att platsbygga så det blir praktiskt...

om man har Festool /systainers så passar Ikeas hyllor ( ser ut som gorm men har smalare stolpar) . då får man plats med 2 lådor i bredd och har för mig att den är ca 2 m hög.

Fredrik.engdahl skrev:
om man har Festool /systainers så passar Ikeas hyllor ( ser ut som gorm men har smalare stolpar) . då får man plats med 2 lådor i bredd och har för mig att den är ca 2 m hög.
Du menar nog Ivar gissar jag. De har massiva hyllplan och den bredare varianten är 805 mm bred på insidan. De fungerar utmärkt för förvaring av systainers. Jag har mina i två st. Ivar i källarverkstan. Givetvis skulle en sys-port, köpt eller egenbyggd vara bättre där, men i en bil är kanske expansionsbeslag inte är någon fördel?

För fordonsplacering tror jag man behöver skruva ihop hyllorna lite, för hyllplanen ligger lösa på piggar och hålls fast av vikten på hyllan.

Ikea har dock slutat tillverka Ivar, men de borde gå att få tag i begagagnade rätt lätt.

jaså då har slutat med ivar :( det har jag missat totalt . Jag har också 2 och den är bra

På en fd firma där jag var anställd hade vi sys port och låsningen funkade inte alls så den öppnade sig när man svängde. Festool kollade på den men kunde inte göra något.

Vi kör med caddys på min firma, vi har byggt ett förhöjt golv i halva bilen, ska försöka komma ihåg att ta en bild och lägga upp

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.