Hej

Jag letar efter en någon billig inomhusbelysning med rörelsevakt för att ha i garaget (som har fjärrstyrd garageportsöppnare) när jag kommer hem om kvällarna. Det är becksvart därnere då. Jag har bara hittat för utomhusbruk och de blir inte så snygga i garaget. Någon som vet var jag kan hitta en eller måste jag bygga en själv? Eller finns det någon bättre lösning? Ett relä på kabeln till garageportsöppnaren och tidsstyrning till en lampa?

mvh

Roary

Steinel RS 16 L är en, finns säkert många fler.

Protte

Det brukar sitta en utgång för belysning i portöppnare, har du kollat? Sedan kan du ju sätta en "lös" rörelsevakt och koppla in den belysning du önskar

Jag fick en chock när jag leta rörelsevakt till min matkällare. Har Eljo trend på övriga brytare (förutom några gamla i källaren). Rörelsebrytarna kosta över 700 kr. Eftersom jag ändå skulle flytta plats då brytarn suttit utanför så gick valet till en sådan utomhusbrytare som jag fäste vid taket för 99 kr. Det ser inte konstigt ut då det ändå är vattenrör uppe i taket.
Jag antar att du inte har helt kalt i ditt garagetak så du borde väll kunna dölja en sån utomhusdetektor på ett vettigt sätt.

Steinel lampan var schysst men lite dyr. Får blir en lös rörelsevakt och en vanlig lampa. Det blir nog den billigaste och enklaste lösningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.