Inget knas alls - OSB finns både i 1200 och 900. Jag kör alltid 900 enligt tidigare nämnt - Bara för att det är enklare att jobba med! :)
ROT gips, 6mm, finns mig veterligen inte i 1200 bara så att du vet, dom är alltid 900. Lite känsliga att handskas med och kan ge ett lite mer buckligt resultat beroende på underlag.
Nu har du ju nya väggar så det torde inte vara ett problem. Innerväggar räcker det om man kör 70 regel + osb + 12mm gips. Men det är väl en smaksak! Man måste inte göra som alla andra!
 
Ja 900mm är ju betydligt trevligare att jobba med.

Blir nog köpa ett par extra profiler och köra på det!

Har ju redan börjat med 95mm tjocka profiler så lika bra hålla fast vid det istället för byta till 70mm
standard gips kanske även det lika bra köra på med.

Blir nog en riktigt tyst vägg tror jag..

Tak för råden sålänge!! :thumbup:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.