83 197 läst ·
21 svar
83k läst
21 svar
Innervägg tjocklek?
All OSB jag har använt har varit vaxad, så den går nog inte att limma. Finns det ovaxad OSB?MathiasS skrev:Men om man kan limma OSBn (och det blir ju uppenbarligen bra) så kan ju inte detta med forminstabiliteten vara ett stort problem. Att limma OSB borde ju då vara ett säkert sätt att få väggar som bågnar?
Jag har kört med OSB överallt, utan att sätta med marginal, och har inte sett några problem med det?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 225 inlägg
Fösrtår inte riktigt din fråga...eller har det blivit ett "inte" för mycket?MathiasS skrev:Men om man kan limma OSBn (och det blir ju uppenbarligen bra) så kan ju inte detta med forminstabiliteten vara ett stort problem. Att limma OSB borde ju då vara ett säkert sätt att få väggar som bågnar?
Jag har kört med OSB överallt, utan att sätta med marginal, och har inte sett några problem med det?
Det är ju inget problem träskivor sån/OSB som bågnar eftersom du har en identisk skiva på andra sidan reglarna som motjusterar. Det är ju innerväggar.
Hmm.. jag tänkte sätta OSB bakom gipset i mitt garage (även i taket). Hur stort avstånd ska det vara mellan skivorna?
Tomas, ledsen att jag "kapade" tråden för egen fråga. Hoppas du får nytta av ett eventuellt svar..
/Micke
Tomas, ledsen att jag "kapade" tråden för egen fråga. Hoppas du får nytta av ett eventuellt svar..
/Micke
Bob_the_builder skrev:
Hej,
Jag har läst frågan och ditt svar, och jag har en fråga tjoklek av reglarna, jag ska bygga ett rum, väggarna är ej bärande, och jag undrar om det räcker med 28x70 reglar, tror du att det går bra?
Mvh Asheer
Klicka här för att svara