Innertaket ramla ner vår nya brf?

13k läst  87 svar

Sida 1 av 6
  1. F
    Medlem Nivå 2
    Ja som rubriken lyder så har innertaket i hallen lostnat. Innertaket var typ putsad med cement eller om den var sprutad på det vet jag inte riktigt. Jag trodde först att det kunde va någon fuktskada men jag hittar inget som indikerar på det... Är det någon som har något tips på hur jag ska gå vidare för att få det se ut som ett innertak och innte en källare i lägenheten. Tack för svar!
    Mvh

20180501_134507.jpg 20180501_133917.jpg

2. Z
    Husägare Nivå 5
    har du knackat på taken i dom andra rummen?

3. E
    Medlem · Nivå 13
    Oj!. Är det en nybyggd brf vi talar om? I så fall borde detta gå på garanti.

4. F
    Medlem Nivå 2
    Hejsan. Nej det är en gammal byggnad inget nybygge! :)

erimos gillar
  5. F
    Medlem Nivå 2
    Ja det har jag tror det var bara hallen det hade släppt i. Är inte så värst sugen att knacka på något annat ställe för det var så det rasa... när jag skulle knacka på en spricka i färgen så åkte handen in!

6. Nyfniken
    Medlem · Nivå 16
    Ring ett proffs.

7. Z
    Husägare Nivå 5
    ett innertak ska tåla det. reklamera. aha sorry trodde det var nybyggt

8. F
    Medlem Nivå 2
    Det vill jag inte. Vill gärna lära mig själv eftersom jag tycker det är bra kunskap att kunna. :)

9. E
    Medlem · Nivå 13
    Tror inte det bara är till att spackla taket, det krävs "sprutgrejor" för att det ska bli snyggt.

elpaco gillar
  10. F
    Medlem Nivå 2
    Jag vet att det finns lite olika metoder att göra tak på. ett sätt är att spruta på det och andra sätt är att putsa eller spackla med gips/plaster som det gör i andra länder men jag vet inte om gipsputset kommer fastna ordentligt eller om det ska typ primas först. Annars så kommer jag testa att gipsputsa sedan måla med någon finstrukturfärg som är gjort för tak.

maxmsm gillar
  11. F
    Medlem Nivå 2
    "Bump" Ingen som har någon idé?

12. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 7
    Du har nog redan fått det bästa svaret med tanke på hur det ser ut.

13. K
    Medlem Nivå 5
    va gjode ni innan det föll ner?

Bjoellander gillar
  14. T
    Medlem Nivå 5
    limma in ett inner tak!

15. K
    Medlem Nivå 5
    vad för tak då? ge exempel

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: